Video-, Bio- & TV-serietipset på ciklid.org

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

    Video-, Bio- & TV-serietipset på ciklid.org

    Hejsan alla glada filmnördar.

    Tänkte vi kunde ha en liten trevlig tråd för alla oss som älskar en god film.

    Jag tittade för andra gången på "The hunger games" i kväll med min son efter en heldag på simtävling. Visst det blev sent med tanke på att vi ska up igen 0600 i morgon för nya simtävlingen men det var vi värda.

    Det är verkligen en bra film tycker jag, rekommenderas starkt!!
    Senast redigerad av DaRe; 04 June 2013, 10:41.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • johho
    NCS Medlem

    • March 2007
    • 1825

    #2
    Bra tråd. Det är för tidigt på morgonen just nu för att jag ska orka tänka på en bra film. Men det kommer nog idéer senare.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

      #3
      Haha, ja allt har sin tid. Nu ska jag läsa bok och dricka kaffe i den molmbeslöjade morgonsolen. Tidig sommargrönska är för ljuvlig för att missas.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • johho
        NCS Medlem

        • March 2007
        • 1825

        #4
        Detta är ju ingen film, men se för fasen Game of Thones. Underbar serie från HBO. Den är välgjord och storyn är omtumlande och föränderlig. Jag uppskattar serier som inte är rädda att ha ihjäl huvudkaraktärer på löpande band samt att handlingen kommer från en bokserie, så handlingen är redan gjord, det blir inte fler säsonger för att tittarsiffrorna visar uppåt utan det finns en tanke från början med handlingen vilket är skönt.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

          #5
          Ja sanslöst bra serie. Trådtitel uppdaterad
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Ove Planstedt
            NCS Medlem
            • May 2006
            • 1816

            #6
            Kan bara instämma med föregående att Game of thrones bara måste ses 5/5, jag gillar filmer/serier där man inte kan förutse vad som kan hända och det kan man verkligen inte göra i Game of thrones. Det senaste avsnittet är ett bra exempel på det tror alla som följer serien sitter som fågelholkar och undrar hur f*n detta kunde hända.

            Senaste film som jag såg var Django unchained, mycket bra En av Tarantionas bästa.

            Kommentar

            • johho
              NCS Medlem

              • March 2007
              • 1825

              #7
              Gällande Django unchained så blev jag lite besviken. Den var lite upphypad. Det är fortfarande en bra film, men hans förra "inglorius bastards" är ett mästerverk.

              Kommentar

              • Ove Planstedt
                NCS Medlem
                • May 2006
                • 1816

                #8
                Ursprungligen postat av johho
                Gällande Django unchained så blev jag lite besviken. Den var lite upphypad. Det är fortfarande en bra film, men hans förra "inglorius bastards" är ett mästerverk.
                Jag håller med dig, "Basterds" är ett mästerverk

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

                  #9
                  Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                  Kan bara instämma med föregående att Game of thrones bara måste ses 5/5, jag gillar filmer/serier där man inte kan förutse vad som kan hända och det kan man verkligen inte göra i Game of thrones. Det senaste avsnittet är ett bra exempel på det tror alla som följer serien sitter som fågelholkar och undrar hur f*n detta kunde hända.

                  Senaste film som jag såg var Django unchained, mycket bra En av Tarantionas bästa.
                  Då ska jag ta en glutt på Django.

                  Jag är en Sci-Fi/fantasy nörd så det räcker. Hmm, jag ser faktiskt allt som går att se. Jag har fantastiskt härliga minnen från en tid i min ungdom då jag och en polare betade igenom lågprissektionen på den lokala videobutiken i Östersund. De hade en film för 95 öre då normalpriset var 30 kronor har jag för mig, men om man hyrde två fick man dem för 1,90 och med avrundningen där femöringen tas bort så tog vi det självklara beslutet att alltid hyra två åt gången

                  Man får inte va dum som de säger. Hade vi inte följt detta hade jag aldrig sett Sylvester Stallones P-rulle (The Party at Kitty and Stud's) eller Plan 9 from outer space. hehe.

                  Och alltid med en påse pansarchips och en 1,5 liters cola att dela på! Oh yes.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • fragster
                    Användare
                    • January 2013
                    • 85

                    #10
                    Den norska B-rullen Trolljägaren (http://www.imdb.com/title/tt1740707/?ref_=sr_1) rekommenderas. Underbar fuskdokumentär.
                    Snart blir den antagligen remakead i Hollywood.

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

                      #11
                      Ja den har jag sett och gillade den. Jag tycker de hade lyckats väldigt bra med effekter. Snyggt gjort! Kul med Norsik film som gör något sådant.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • johho
                        NCS Medlem

                        • March 2007
                        • 1825

                        #12
                        Vad menar du med b-film? Tyckte Trolljägaren hade kvalité nog att vara en a-rulle. Den bästa norska film jag sett! Oväntat rolig!

                        Kommentar

                        • fragster
                          Användare
                          • January 2013
                          • 85

                          #13
                          Ursprungligen postat av johho
                          Vad menar du med b-film? Tyckte Trolljägaren hade kvalité nog att vara en a-rulle. Den bästa norska film jag sett! Oväntat rolig!
                          B i bemärkelsen lågbudget, inte i bemärkelsen dålig.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...