Hej!
Jag vill köpa nytt akvarium och har lite funderingar –
Mått – jag har en 160 cm väg som jag kan använda då bredden kommer att bli 160, djupet tänkte jag 70 cm eller 80 cm höjden 60 cm eller 70 cm. va säger ni?
Filter – jag funderar mellan –
1. 10 cm på back sidan som filter, använda svart glas då filtret syns inte.
2. Moduler där en del är med filter
3. yttrefilter 2 st
Backgrund – fiskar kommer att bli dvärgciklider samt några sorter av tetror och mycket växt samt rötter.
Jag undrar om det är slöseri att investera i BTN/moduler, då kommer jag att ha mycket växt, rötter och stenar.
Ljus – 3-4 lysrör eller led. Vad är bra för växt?
Aluminiumställning – tänkte jag att göra mindre i kanterna ca 2 cm för att stänga in den. Är det en bra idé eller är det risk för akvarium när det hänger i luften?
Sand – finn sand vit och svart blandat inte grus.
Vad säger ni? Har ni idéer eller erfarenhet som ni kan dela med.
Med vänlig hälsning
Ny börjare
Jag vill köpa nytt akvarium och har lite funderingar –
Mått – jag har en 160 cm väg som jag kan använda då bredden kommer att bli 160, djupet tänkte jag 70 cm eller 80 cm höjden 60 cm eller 70 cm. va säger ni?
Filter – jag funderar mellan –
1. 10 cm på back sidan som filter, använda svart glas då filtret syns inte.
2. Moduler där en del är med filter
3. yttrefilter 2 st
Backgrund – fiskar kommer att bli dvärgciklider samt några sorter av tetror och mycket växt samt rötter.
Jag undrar om det är slöseri att investera i BTN/moduler, då kommer jag att ha mycket växt, rötter och stenar.
Ljus – 3-4 lysrör eller led. Vad är bra för växt?
Aluminiumställning – tänkte jag att göra mindre i kanterna ca 2 cm för att stänga in den. Är det en bra idé eller är det risk för akvarium när det hänger i luften?
Sand – finn sand vit och svart blandat inte grus.
Vad säger ni? Har ni idéer eller erfarenhet som ni kan dela med.
Med vänlig hälsning
Ny börjare
Kommentar