Projekt akvarieställning tanganyika
Kollaps
X
-
-
Frågan är hur ofta någon fisk överhuvudtaget når dessa maxstorlekar. det är nog rätt ovanligt ändå.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag hade faktiskt en calvus som var 15. VF dock så lite fusk, men de är grymma när de når den storleken.Kommentar
-
Nyss hemkommen från tjänstetripp till Amsterdam noterade jag två glädjande saker:
Den stora stenen jag placerat mellan bakre stenar och framrutan, som pallas upp av några mindre stenar och därmed skapar ett utrymme under har blivit karets mest omtyckta ställe för både Petricola och Caudona.
Det är till och med så att en av caudohannarna gärna går in och putsar lite för att sedan gå ut och försöka imponera på en hona att följa med in, och kommer någon annan hanne i närheten så påvisar han att de inte har något där att göra.
Dessutom så var herr Compressiceps ute, så då var jag ju tvungen att fota lite, så att du Johan blir nöjd.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Ljuva bilderKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Hola!
Hur går det för fiskarna? Gillar ditt kar skarpt, det ger verkligen känsla av en strandkant.Kommentar
-
Skall försöka att få till en liten utförligare uppdatering med bilder inom kort, samt den lilla videon som tidigare utlovats.
Det som hänt under de senaste veckorna är att ett avloppssystem har anslutits från alla nivåer i ställningen + att el har dragits fram med separerad utmatning för pumpar och ljus (de senare på timer). Dessutom så är det semi-automatiska vattensystemet på plats.
Ikväll vankas det några nya innevånare till karet, men låt mig avvakta med avslöjande om vad det är, innan bilder kommer.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
-
Ser vi fram emotKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Bilder får dröja några dagar, till de ny individerna är helt etablerade i karet.
De ny arterna som idag gjorde entré är:
4st Tanganicodus irsacae , Moba
4st Neolamprologus leleupi , Bulu pointJoakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Men jag har en fundering över om det finns någon förklaring till
varför de som jag har sett och även de 4 jag har är bruna på munnen/läpparna?
Har det med något speciellt att göra, mat o.s.v. eller är det så de ska se ut helt enkelt.Mvh ThomasKommentar
-
Försökte spendera lite tid framför karet med kameran igår för att fånga de nya individerna, men det gick käpprätt åt pipan.
De gömmer sig för bra i karet och är blixtsnabba.
Noterade dock den lilla fighten som uppstod mellan herrarna caudo och lelupi över vem som skulle ha access till utrymmet under det stora stenblocket. Var inget långvarigt och många som passerade under utrymmet även efter händelsen utan att åka på stryk.
I övrigt blev det mest stilstudie av prinsessor.
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
Kommentar