Projekt akvarieställning tanganyika
Kollaps
X
-
Senast redigerad av Joakim Draktoft; 04 June 2013, 10:54.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________ -
Ja, men det finns regler o undantag, (som vanligt) jag tror att även den i förgrunden är en hona, du får studera dom några dar framåt. Då detta är fiskar som kan sluka hur mycket som helst i matväg, o blir runda som fotbollar om dom får den möjligheten, så efter matning,beroende hur mycket mat som har gått ner så blir hanen också rund, men hanarna återfår sin slanka form på några timmar. MilleDieselråttanKommentar
-
Gå in o ta dej en titt här under "tanganyika malar" där ser du både hane o hona, där är det även ett litet stim som betar, den du ser från sidan är en hane, o dom andra två är honor, där ser du rundningen något sådär uppifrån. MilleDieselråttanKommentar
-
Blir nog till att bygga en romfälla inom det närmaste dagarna för att se om det kan ge något.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Blev några bilder till nu innan släckning och se då fick jag fatt på fru Comp. som är lite mer nyfiken än sin make. Bilden dock tagen på långt avstånd så blixten nådde inte hela vägen in.
[ATTACH=CONFIG]45962[/ATTACH]
Runt koloni 1 så är det full fart.
[ATTACH=CONFIG]45963[/ATTACH]Mvh ThomasKommentar
-
Visst var det så att du hade 4 petricola? Har du funderat på att skaffa 2-4 till. Jag hade 4 och det är ju coolt, men tror man får ännu mera gruppdynamik om de blir flera.Kommentar
-
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
De är i alla fall ett riktigt trevligt inslag i burken och tillför rörelse.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
-
"S petricola" är stimlevande, så ju fler desto bättre, nackdelen är att dom älskar att kalasa på rom,o inte många fiskar kan värja sej mot ett stim av dom, men dom bryr sej inte om yngel, så till munruvande fiskar är dom ett riktigt piggt o livligt sällskap.MilleDieselråttanKommentar
-
Kommentar
-
Jag känner igen det så väl från mina altos.Kommentar
-
-
Snygg . Den ser ut att vara i bra storlek, är han fult "vuxen"?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jodå... ser Altosarna mer och mer, men inte så att de kommer fram och hälsar ännu. . Minsta plötsliga rörelse man gör när de är framme, så vänder de in bland stenarna igen till sin grotta.
Caudona har blivit mera stimfisk... dvs. håller hop i sin gruppering, med lite utflykter emellanåt.
Prinsessorna är mer utspridda i karet och några honor brukar uppehålla sig nära Caudona.
Petricolorna kör på som vanligt och gräver och kilar sig ner i springorna mellan stenarna. Placerade i en lekfälla, men inget resultat ännu.
Skall få till lite nya bilder/film, men tiden har inte riktigt räckt till.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
Kommentar