Varför finns det inga Festae att få tag på?
Kollaps
X
-
-
-
Ciklidhuset http://www.ciklidhuset.se/Be careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Thanks guys.
#71 Yes it is the same pair. But 95% of the time, the male does not show his stripes. He only shows them, when he displays for the female. The female also turns up and down her colors, that can vary from blue to black stripes, and orange to yellow body-color. I guess these er the Ecuador variant, but i am not sure?!
Anyway - a festae friend of mine here in Denmark, just imported 10 f 1 festae's from USA. They were expensive, but the real deal. (not urophthalmus). He got them from here: http://www.cichlidsoftheamericas.com/
Perhaps he can tell the story himself, if he makes a logon. - i will ask.
Annoncer med på DBA. Stort udvalg af til billige priser. På DBA finder du altid et godt tilbud på både nye og brugte varer til salg
mvh
OlofKommentar
-
-
Ser ut att vara 2st honor men det kan luras när dom är ovanför vattnet, kan du inte fota dom i karet? den undre fisken syftar jag på då den övre ser ut att vara en klockren hona.CAKommentar
-
-
var nästan hundra på att det var ett par förut de har lekt men de kan ju två honor oxå göra, gick i ett kar där man inte såg dem så bra, så nu har de börjat fajtas så jag flyttade dem, men set var i håven jag blev osäker, dum som jag var vände jag inte på dem, där de går nu är de inte så fotogeniska ännu ska kolla i nästa vecka, fast med tanke på vem jag köpt dem av så borde jag inte oroa migMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Ja den som är i förgrunden på bild 1 och bild 2 är definitivt hona, den andra är ett lite svårare för man ser inte hela fisken, men den ser it att vara ljusare än den andra"honan"!CAKommentar
-
Kommentar
-
Jag säger inte att det inte är en hona bara att det intr går att säga till 100% om det är hona eller hane om man utgår från fotona vi sett på dom i denna tråden!CAKommentar
-
Yes, Rickard's photo was the reason why, i back in the days started seaching for this species. I believe his variant was very rare, and something called festae black?... Anyway both Peters fish seems to lack the blue spots, that the males have all over the body, and best seen in #75 their dorsal fins are not that elongated. Peter you can also see if they have a forehead hump - even at a young age, the males starts to develop these.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar