Skumt. Hur jag än klickar ser jag bara en gammal lista från 18.3. Nå, man kunde ju fråga honom om han tror sig få in några till hösten eller så.
Varför finns det inga Festae att få tag på?
Kollaps
X
-
-
Ja, att få honom att ta hem, om han nu kan det, vore en god gärning. Jag kontaktade ett annat tyskt företag som sysslar med sydamerikanskt och som verkar ha hemma ibland och har bett dem hålla ögonen öppna efter Festae. Kommer bara inte ihåg vad företaget heter just nu.
KajKommentar
-
Robin skrev så här tidigare i tråden: "Den hemsidan som du länkade till är gammal, hans nya hemsida är http://www.hobbyzoo-tillmann.biz/aktuelle-stockliste"
Kajmvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Frågan är hur det är ställt med den firman eftersom aktuell lagerlista är från 18 mars och går man in på hans facebooksida så är senaste inlägget från februari...
//KajKommentar
-
Ja, det kan man ju undra. Men jag besöker antagligen affären i oktober, så har du inte ringt honom och frågat före det kan jag ju titta i burkarna.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Kommentar
-
Today i moved my festae into a bigger aquarium, where i have som Geophagus and Jack Dempsey.... Hopefully my male will chase these, instead of his female - but time will tell.
For now they seem to stick together, in fighting their new "enemies".
The agression and color is in top now, if you can see it for the bad vidoe quality...
Kommentar
-
Jag har försökt få tag på Festae i tre år. Ligger och bevakar fisklistan och så poppar det upp, man beställer och alla gångerna har det varit Cichlasoma urophthalmus aka Maya-ciklid. Både från Akvarieteknik och Alex. Dessutom upprepade gånger... Hur lätt som att se skillnad på, så besviken blir man. Nästa plan är att fara till Tyskland i höst och själv köpa hem några. Risken med att ta från samma kull och avla behöver nog inte utvecklas vidare. Har sett nog av inavlade "banjospelare" från ovan nämnda grossister från flertalet andra arter.Kommentar
-
Kommentar
-
Ojojoj, inga dåliga firrar. Fantastiska!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Congratulations on some truly beautiful fish. Are these the same that originated from Gothenburg?SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Kommentar
-
Thanks guys.
#71 Yes it is the same pair. But 95% of the time, the male does not show his stripes. He only shows them, when he displays for the female. The female also turns up and down her colors, that can vary from blue to black stripes, and orange to yellow body-color. I guess these er the Ecuador variant, but i am not sure?!
Anyway - a festae friend of mine here in Denmark, just imported 10 f 1 festae's from USA. They were expensive, but the real deal. (not urophthalmus). He got them from here: http://www.cichlidsoftheamericas.com/
Perhaps he can tell the story himself, if he makes a logon. - i will ask.Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar