Köp och sälj

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • poujac
    Användare
    • May 2006
    • 170

Köp och sälj

Jag undra om ni andra får sålt något här på ciklid.org
    Jag tycker oftast att köparen är intresserad ..... Men endast om man kan leverera eller skicka.

Vad gör ni, kan ni skicka fisk halva Sverige runt?
    Och isf. Hur gör ni?
    >>Drive a real car drive a Jaguar<<
  • johho
    NCS Medlem

• March 2007
    • 1825

Tror inte det är ett problem för ciklid.org utan på all annonsering, det är ingen som orkar åka någongstans utan vill helst ha levererat till dörren
    Upplever detta fenomen på alla forum och FB-grupper jag är med i.

Skicka fisk är väl så vitt jag vet olagligt.

Kommentar

• Kawasa
      Användare
      • September 2012
      • 840

Jag har köpt av annonsörer från samma stad då det går snabbt och smidigt. Är en ciklid fantast men Sverige är stort och att åka ner eller upp för en ciklid eller två tar tid, körde upp till Kalix en gång för många år sen med bara ett stop på vägen, tog 11 timmar upp och 11 timmar ner.

Har man ett heltids jobb, och kommer hem runt halv 8 varje vardagskväll tar en smula på krafterna. Sen så måste man skapa tid för båda barnen, min fru samt hunden. Det är inte så lätt att bara sätta sig och köra iväg tyvärr.

Näe det bästa tror jag är att du pratar lite med andra ciklid fantaster i Helsinborg och ser till att de också blir medlemmar här, dom kommer nog nappa på annonser från en lokal säljare
      Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

Kommentar

• GraTis
        Användare
        • January 2013
        • 414

Det är enklare o billigare att titta på fiskarna på nätet än att driva egna burkar.
        Har själv halvtomt här hemma och trivs mer o mer bra med det. Det saknas nyheter för min del i alla fall.

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

Ursprungligen postat av GraTis
          Det är enklare o billigare att titta på fiskarna på nätet än att driva egna burkar.
          Har själv halvtomt här hemma och trivs mer o mer bra med det. Det saknas nyheter för min del i alla fall.
          Jaja, allt kan ju inte vara gratis!
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

Sålde en L191 idag, samma dag jag la ut annonsen. jag har bara annonserat här på ciklid.org.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Repen1
              Användare
              • January 2013
              • 877

Är som "Johho"skriver, inget som är specifikt för just denna sida, utan det är tydligen så överlag att det är inte många som är villiga att åka lite för sin fisk. Har själv 2 st "troffe"grupper till salu på sidan, o slår man ut priset per fisk så hamnar man på ca 55-60kr fisken (detta är dokumenterade f1or) Har fått ett svar,en kille som gärna köper ena gruppen, bara jag levererar till Karlstad, ska ju inte behöva betala för att få sållt sin fisk (behåller dom hellre) Nu är ju "troffar lite svårsålda, men det som jag tycker är konstigt är att jag även har en annons under köpes, o är på jakt efter "ancistrus gold" men även där, inte ett svar, det borde ju vara hundratals i Sverige som har yngel av dom. Mille
              Dieselråttan

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Jag har alltid gillat blocket. Men det gäller att bli bra på att skriva annons också. Bilder är a och o. Så mycket info det bara går och gärna i ett sammanhang som ger mersmak.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

Arbetssätt...