projekttips

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SamiMorabet
    Användare
    • April 2013
    • 71

projekttips

Det här är inget projekt på det sättet utan ett TIPS på ett projekt, Ett drömprojekt som jag aldrig nog kommer göra men ändå fantiserar om är att fylla en pool ja en swimmingpool med alla möjliga slags fiskar och ha ett poolakvarium, det skulle va jäkligt coolt.(tänk er poolen på universeum där man kan klappa rockor fast en swimmingpool"

Jag hoppas att nån med pool blir sugen på att prova och ser det som en grym utmaning så att jag kan se någon annan göra min dröm (A) hittade dem här klippen som förklarar det jag menar ungefär http://www.youtube.com/watch?v=y4W-TM91iro
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
  • affealien
    Användare
    • January 2012
    • 1157

Jaa nått sådant drömmer jag också om att kunna bygga en dag.
    Men om det kommer hända eller om det kommer förbli en dröm återstår att se.
    Fast blir inte saltvatten och inga hajar.

Nåt mer åt detta håll i så fall.
    Senast redigerad av affealien; 11 May 2013, 17:00.
    Mvh
    //Alf

Kommentar

• SamiMorabet
      Användare
      • April 2013
      • 71

Ursprungligen postat av affealien
      Jaa nått sådant drömmer jag också om att kunna bygga en dag.
      Men om det kommer hända eller om det kommer förbli en dröm återstår att se.
      Fast blir inte saltvatten och inga hajar.

Nåt mer åt detta håll i så fall.
      http://www.youtube.com/watch?v=MPWEaPMGkCY

Det va extremt coolt! men inte riktigt en pool va? det ser mer ut som ett enormt akvarium :;D

Kommentar

• SamiMorabet
        Användare
        • April 2013
        • 71

vad är det för enorm monsterfisk som man ser komma vid glaset 1.15-2.06 ??? :O

Kommentar

• affealien
          Användare
          • January 2012
          • 1157

Nej någon pool är det inte, men skulle nog hellre bygga något anpassat mer för att ha fisk i gärna med en ruta så man får se andra fiskar än rockor och lättare anpassa den enorma filtrering som behövs till ett sådant kar. Trycka de så fullt med fisk som de gjort i filmen skulle jag inte heller göra utan mer göra nått biotop aktigt så man inte ser alla fiskar direkt utan att de dyker upp eftersom. Sen skulle jag köra nått Amazonas tema och inte rovfiskar rakt igenom utan vill hellre köra stora ciklider och några rovisar som hör till området.

Fisken du ser är arapima gigas, troligtvis världens största sötvattens fisk.
          Mvh
          //Alf

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

Om ni lägger in filmer ta samma länk som ni har men börja med att klicka på ikonen i verktygsfältet som ser ut som två filmrutor: Klicka på bilden för större version

Namn: film.jpg
Visningar: 1
Storlek: 2,1 KB
ID: 685444
            Klistra in eran youtubelänk där precis som den ser ut i inläggen ni har ovan.

Då ser vi filmen direkt utan att behöva klicka och öppna nytt fönster.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Maccobert
              Användare
              • January 2013
              • 44

Ursprungligen postat av SamiMorabet
              Det här är inget projekt på det sättet utan ett TIPS på ett projekt, Ett drömprojekt som jag aldrig nog kommer göra men ändå fantiserar om är att fylla en pool ja en swimmingpool med alla möjliga slags fiskar och ha ett poolakvarium, det skulle va jäkligt coolt.(tänk er poolen på universeum där man kan klappa rockor fast en swimmingpool"

Jag hoppas att nån med pool blir sugen på att prova och ser det som en grym utmaning så att jag kan se någon annan göra min dröm (A) hittade dem här klippen som förklarar det jag menar ungefär http://www.youtube.com/watch?v=y4W-TM91iro
              http://www.youtube.com/watch?v=vb-VKYshbKw

Ett Poolakvarium blir väldigt nischat då man bara ser fiskarna uppifrån. ( om man då inte bygger in det i en övervåning och sätter en ruta. Urvalet blir då väldigt litet då det är stora breda fiskar som oftast blir intresanta att kolla på uppifrån.

Dock hade jag velat byggen ett hus runt ett Akvarium som någon på forumet har gjort. Det är maffigt !
              // Marcus

Kommentar

• SamiMorabet
                Användare
                • April 2013
                • 71

Ursprungligen postat av Maccobert
                Dock hade jag velat byggen ett hus runt ett Akvarium som någon på forumet har gjort. Det är maffigt !
                finns det någon bild på det ??

Kommentar

Arbetssätt...