If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
De är yttepyttesmå.... får försöka att fota dem när de fastnar på bild :-)
Väääldigt många är det iallafall och det är två honor till som blivit charmade av den store killen.
Det börjar bli fullt i lägenheten. Har just nu yngel i 8 olika kar... Man kanske skulle öppna fiskvagn :-) fast det skulle ju bli ett väldigt högt kilopris på den fisken
Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngel
Ja, du.... hoppas att det går att sälja dem Tänkte väl behålla några honor.
De andra två som går och tuggar nu, får väl gå kvar i karet. Annars blir det nog svårt att bli av med så många yngel.
Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngel
Ja, du.... hoppas att det går att sälja dem Tänkte väl behålla några honor.
De andra två som går och tuggar nu, får väl gå kvar i karet. Annars blir det nog svårt att bli av med så många yngel.
Kolla redan nu om någon butik är intresserad av att köpa. Sälja privat funkar ju också men det tar mycket längre tid och innebär mycket mer arbete/strul. Butiken köper alla om du har tur, privat kan det bli några här och några där..
Det är inte kul att lägga ner jobb på att dra upp fisk som ingen vill ha.
Inte meningen att låta negativ eller så men jag har redan gjort det och en gång fick jag sitta och skära huvudet av 70 fiskar som var 8-10 cm som ingen ville köpa och jag kunde inte ha dom kvar. Inte kul!!!
Kolla redan nu om någon butik är intresserad av att köpa. Sälja privat funkar ju också men det tar mycket längre tid och innebär mycket mer arbete/strul. Butiken köper alla om du har tur, privat kan det bli några här och några där..
Det är inte kul att lägga ner jobb på att dra upp fisk som ingen vill ha.
Inte meningen att låta negativ eller så men jag har redan gjort det och en gång fick jag sitta och skära huvudet av 70 fiskar som var 8-10 cm som ingen ville köpa och jag kunde inte ha dom kvar. Inte kul!!!
Ja, usch... där vill man ju inte hamna
Det finns tre butiker i Göteborgsområdet som tar emot yngel. Förhoppningsvis så är väl nån av dem villiga att ta emot när det blir dags.
Sitter just nu med yngel på tillväxt efter:
Du skall inte neråt Malmö hållet eller kan kanske träffas i GBG under nästa vecka. Vill fylla på mitt bestånd med Protomelas taeniolatus .
PM:a gärna , är i GBG på affärsresa den 4:e juni.
Det finns tre butiker i Göteborgsområdet som tar emot yngel. Förhoppningsvis så är väl nån av dem villiga att ta emot när det blir dags.
Du skall inte neråt Malmö hållet eller kan kanske träffas i GBG under nästa vecka. Vill fylla på mitt bestånd med Protomelas taeniolatus .
PM:a gärna , är i GBG på affärsresa den 4:e juni.
De är ännu väldigt små, resor nedåt Malmö/Helsingborg/Perstorp görs emellanåt... om du kan vänta :-)
Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngel
Ja det var ju en liten lista Det är bättre att du lägger upp en annons i köp/säljforumet så slipper tråden bli en annonstråd
Ja, det var ju inte riktigt tänkt så.... De är inte säljklara ännu, bortsett från tetrastigmorna, så det kommer en sådan tråd på rätt ställe i sinomtid.
:-)
Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngel
Kommentar