Kör i mitt 720 två troffegrupper, Dubbar & Moliro. Klassificerar jag mig som ett "jon" när jag tänker i banorna kring att ha ett tredje gäng däri?
Flera Troffegrupper i samma kar
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Flera Troffegrupper i samma kar
Allt beror väl i vilket syfte. Är det för att du ska ha ett finare kar och uppskattar mer färg så kör, men vill du sälja yngel så är det väl inte så bra. -
Det är huvudsakligen för det vore snyggt med färgerna. Jag tror jag kan klara mig från korsningar eftersom det då hade blivit Dubbar, Moliro & Ikola ihop. Däremot så kanske det är dags att skaffa ett större ytterflter när belastningen ökar.720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Är alla odlade och inkörda så visst kör. Du kan ju lägga till en brichardi eller en black, de brukar hålla sig till sina egna. Jag har haft moliro och dubbar utan problem, mixade sen i brichardi katonga utan problem.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Jag är en av dom som inte blandar, men det är mest en princip sak för mej, har läst om många som blandar 2 sorter o det verkar funka bra, men även läst om dom som blandar i en 3e grupp kan få problem med att en grupp sakta tynar bort,då den på något sätt inte kan hävda sej mot dom andra. MilleDieselråttanKommentar
-
Jag föredrar att hålla en art i varje kar och inte blanda, men jag har blandat.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Kanske är lite svårt att sätta ihop 2 vuxna grupper! Men tillsätta en ung grupp till tror inte jag går fel! Då det blir mer naturligt att ungdjuren anpassar sig, och när dom kan ta för sig mer sker det över en längre period än om du dumpar i en vuxen grupp te en annan vuxen grupp!Kommentar
-
Jag tror det ska gå bra att sätta samman dom men jag låter det gå nån månad till i karantänsyfte. Har ju en del tuggande honor som ska få leverera innan jag hittar på något med flyttandet av fisk.720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
Kommentar