Det var mig ett stiligt kar Repen, vad har du för smaskens där i?
Tanganyika kar
Kollaps
X
-
-
Tack "Johho" men detta kar sålde jag för 5-6år sen (köpte mitt 2200L i stället) o det gick ner till Skåne någonstans. Det var tydligen till salu igen förra året där nere. Men mina "sandsillar" gick där, o dom har jag kvar, "C furcifer" " X kilesa" C pleurospilus" "C leptosama" är bara så dåligt kort med en pocketkamera så det är svårt att se ( mer än tvn ) MilleDieselråttanKommentar
-
Tanganyika kar
Du får visa mer kort på ditt 2k- kar och gärna lite info om karet och dess idéer.Kommentar
-
-
Pga renovering av vardagsrummet är det utplockat o fiskarna är i 5st lite mer lätthanteriga kar. Då vi lyfte ut det så råkade vi ställa det på en liten sten varpå hela botten sprack,men har fått den nya rutan 20mm o limmat, har även skurit bort alla 15mm förstärkningar o bytt mot 20mm.Nu är renoveringen spikad till att göras i Augusti o så fort det är klart ska karet in igen o börjas att planeras med modulerna.Karet väger något över 600kg o vi var 8st för att flytta det,mått 3,5x0,90x0,70.En bild som inte säger mycket, men det "stora" karet uppe på är på 260L då får man en liten aning om hur stort det är. MilleDieselråttanKommentar
-
-
-
Pga renovering av vardagsrummet är det utplockat o fiskarna är i 5st lite mer lätthanteriga kar. Då vi lyfte ut det så råkade vi ställa det på en liten sten varpå hela botten sprack,men har fått den nya rutan 20mm o limmat, har även skurit bort alla 15mm förstärkningar o bytt mot 20mm.Nu är renoveringen spikad till att göras i Augusti o så fort det är klart ska karet in igen o börjas att planeras med modulerna.Karet väger något över 600kg o vi var 8st för att flytta det,mått 3,5x0,90x0,70.En bild som inte säger mycket, men det "stora" karet uppe på är på 260L då får man en liten aning om hur stort det är. Mille
//KajKommentar
-
-
Men om man ska se riktigt praktiskt på det hela så är det faktiskt bättre o smidigare med mindre kar,man kan ha mera olika sorter, ett gäng 720 måste vara det ultimata. För trots att karet är stort så är det svårt att hålla mer än 4 sorter "sillar" i det (större kar,större revir) för att få någorlunda lugn i karet. MilleDieselråttanKommentar
-
Tanganyika kar
Förstör nu inte våra drömmar om stora kar. Det kan bara finnas fördelar med stora karKommentar
-
Kommentar
-
Brutalt! Du kan ha det som pool i sommar tills renoveringen är gjord.720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
600 Kilos! Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara att fixera in det där man vill ha det, lyfta/flytta den där sista centimetern för att det linjerar sig bättre med väggen/hörnet1000L Tanganyika
300L SaltvattenKommentar
-
Väntar just nu på pris uppgift på ett akvarium samt frontosor . Får se hur de verkar när svar kommer !// MarcusKommentar
Kommentar