Hur länge låter ni karet gå innan ni stoppar i fisk? Ska tillägga att jag tagit ca 150l från mitt stora kar till mitt 400l bla sög jag av filtret i det stora karet lite grann. Tempen är nu uppe i 26 grader. Ska ha ca i detta med därav samma vatten.
Uppstart
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Har tempen kommit upp i bra temp så kan du släppa i några fiskar som får vara inkörsfiskar ta det lite lugnt med matning och håll koll på nitriten så blir det säkert bra
Hur stort kar är det och vad för fiskar har du som skall i?----------------------------------
/PIA -
Ta en näve sand från det stora också, sen är det bara att stoppa i fisk. Skulle jag gjort i alla fall.
//KajKommentar
-
Jag har alltid kört igång mina kar direkt med fisk o allt, nyrengjorda filter, inget beredningsmedel, matat mina fiskar som vanligt, men bara med "cyclops" vet om att nitriten kommer så man får hålla lite koll o byta lite vatten då o då.Så länge nitriten har hållit sej acceptabla nivåer har jag låtit karet gå utan vattenbyte. Har bara förlorat en yngelgrupp på det sättet, men det var bara för att jag i min enfald tyckte att dom är så små så det tar längre tid med nitriten. MilleDieselråttanKommentar
-
Stoppa i en plecomal igår, så jag har startat, men ikväll ska bla Salviniparet få byta balja. Mäter nitritet 2-3ggr i veckan i början när jag startar nya kar.JimmyKommentar
-
-
-
Kommentar
Kommentar