ny akvarium infinity 153!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nikosmaximus
    Användare
    • April 2013
    • 49

har i tanken såna papegojciklider - http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=845 . vet inte om det är äkta eller korsningsvarianten

Kommentar

• nikosmaximus
      Användare
      • April 2013
      • 49

jag har just nu en rena xp3 som jag har använt flera år, vart nöjd men missnöjd efter på grund den håller inte måttet, rensar för jävligt. så nu när jag har skaffat större tank infinity 153 det krävs något bra och stort som klarar av många liter, samtidigt vill man inte lägga ut hur mycket som helst. har kollat på eheim 2080 som Dare har den verkar vara grym och säkert bra! lite dyrare än fx-6

Kommentar

• Erik Österlund
        Användare
        • January 2005
        • 3788

Den papegojcikliden är en hybrid, alltså korsning mellan olika arter.

Kommentar

• affealien
          Användare
          • January 2012
          • 1157

Ursprungligen postat av nikosmaximus
          jag har just nu en rena xp3 som jag har använt flera år, vart nöjd men missnöjd efter på grund den håller inte måttet, rensar för jävligt. så nu när jag har skaffat större tank infinity 153 det krävs något bra och stort som klarar av många liter, samtidigt vill man inte lägga ut hur mycket som helst. har kollat på eheim 2080 som Dare har den verkar vara grym och säkert bra! lite dyrare än fx-6
          Har aldrig haft en FX5 men vet att många haft problem med impellrar och att de låter ganska mycket ändå men de är ju det med bäst flöde av alla ytterfilter. Tydligen ska de ha rättat till en del av barnsjukdommarna på FX6an så ska du köpa ett nytt är de bara dumt att ta en 5:a.

Själv äger jag ett Ehiem 2080 och en Aquael Unimax 700.
          Unimaxen är tystare än ehiem filtret men flödet är sämre på det också även om det står att de ska ha samma så sjunker det lite för snabbt i unimaxen, inte så det inte fungerar så det behöver man inte oroa sig över men du behöver nog nått mer för att få bra cirkulation om du bara kör med ett sådant. Ehiem filtret är ju inte speciellt högljutt heller men låter lite mer. Där håller sig flödet bra så man faktiskt får cirkulation i burken av det också. Båda har gått i 1½ år eller nått liknande utan problem för mig. Jag kör båda i min 1000L burk.
          Mvh
          //Alf

Kommentar

• Gäst

Hej!

Bromma Zoomarknad har prisgaranti. Enligt dom gäller den även mot webbutiker.
            Det blir då billigast att köpa på Bromma Zoomarknad!! Nära Spånga

Jag kör också med FX5 och är nöjd. Rengörning 2ggr/år i min 540:a
            Kommer att köpa dubbla FX6 till min 720:a

Kommentar

• nikosmaximus
              Användare
              • April 2013
              • 49

har funderat omkring har även en vän som jobbar i bromma zoomarknad han sa själv att fx-6 är bättre än eheim och mer prisvärd produkt som håller, men dem har inte inne den, jag har tänkt fx-6 eller eheim 2080 men jag tror att det blir en fluval billigare och bättre luftflöde i övrigt får man hoppas att den är bra.

Kommentar

• affealien
                Användare
                • January 2012
                • 1157

Ingen av pumparna är skräp så du kommer nog inte bli missnöjd hur du än gör tror jag.
                Mvh
                //Alf

Kommentar

• nikosmaximus
                  Användare
                  • April 2013
                  • 49

jag hoppas på det !

Kommentar

• poujac
                    Användare
                    • May 2006
                    • 170

Jag har en FX 5 sedan 2006, den låt ganske mycket men fick byttat http://www.akvariebutikken.dk/produc...6-a20205-1503/ på garantien, då var den lika tyst som många andra pumper. ( tror där var något obalans i den)
                    Systemet med att skruva på locket är klent http://www.akvariebutikken.dk/produc...5-a20214-1446/
                    Men annars kör den bra, rensar den max en gång per år.
                    >>Drive a real car drive a Jaguar<<

Kommentar

• nikosmaximus
                      Användare
                      • April 2013
                      • 49

Jag tror också att FX-6 gör ett grymt bra jobb, dem har fixat lite små saker på den som var dåligt hos FX-5, den slår säkert alla pumpar!

Kommentar

Arbetssätt...