Har ni något förslag på tillökning då? Som går bra ihop med dem här fiskarna i ett 112 liters akvarium
nybörjarakvarium
Kollaps
X
-
-
Du bör skaffa större akvarium än 112 liter för både scalarer och guldfiskar. De bör som sagt inte heller gå i samma kar. För scalarer skulle jag säga att ett på 240 liter är absolut minimum och det samma för guldfisk. Om du inte vill göra dig av med några av dina fiskar så bör du dessutom köpa två stycken så att du kan ha scalarerna och guldfiskarna åtskilda
Scalarer vill ha höga kar, man brukar säga minimum på 50 cm höga och guldfiskar behöver, som skrivits tidigare, kallt vatten. Runt 20 grader eller lite lägre.Kommentar
-
Du bör skaffa större akvarium än 112 liter för både scalarer och guldfiskar. De bör som sagt inte heller gå i samma kar. För scalarer skulle jag säga att ett på 240 liter är absolut minimum och det samma för guldfisk. Om du inte vill göra dig av med några av dina fiskar så bör du dessutom köpa två stycken så att du kan ha scalarerna och guldfiskarna åtskilda
Scalarer vill ha höga kar, man brukar säga minimum på 50 cm höga och guldfiskar behöver, som skrivits tidigare, kallt vatten. Runt 20 grader eller lite lägre.Kommentar
-
Oj, det finns jättemycket du kan ha. lita runt lite här och på zoopets artregister och leta reda på de du gillar. Lättast är om du bestämmer dig för en världsdel och väljer fiskar därifrån. Tänk på att 112 liter är ganska litet, alltså ska det vara små fiskar som inte simmar allt för mycket.Kommentar
-
Oj, det finns jättemycket du kan ha. lita runt lite här och på zoopets artregister och leta reda på de du gillar. Lättast är om du bestämmer dig för en världsdel och väljer fiskar därifrån. Tänk på att 112 liter är ganska litet, alltså ska det vara små fiskar som inte simmar allt för mycket.
Det var nu jag hade hoppats på att du skulle nämna några arter men ok!Kommentar
-
Jag kan föreslå om de vill?
Om du vill ha Sydamerika:
1 hane 2-3 honor av någon dvärgciklid (apistogramma)
15 tetror (neontetra eller liknande)
ev några pansarmalar
Afrika
1+1 palettciklid
Kanske Normans lyktögon eller någon tetra om det inte är så viktigt med biotop
Asien
Kampfisk hane eller dvärggurami 1+1
Kilfläcksrasbora
kuhlii-ål
Detta var bara några exempel jag drog ihop lite snabbt. Det viktiga tror jag är att ta något du verkligen gillar och är intresserad avKommentar
-
-
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ta en titta här också:
http://www.ciklid.org/artregister/ar...lakte.php?ID=6
tyvärr många bilder som saknas ! men ändå niceKommentar
-
Där det saknas bilder kan du i princip räknamed att de är väldigt svåra att få tag på såvida du inte åker dit och fångar själv.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
okej såpass .. men ni förvirrar mig lite killar! du tillexempel skrev att dem fiskarna jag har passar utmärkt i ett 112 kar men nanoräkan tycker inte alls samma sak !! så jag vet inte vem jag ska lyssna påKommentar
-
Scalarer och guld fiskar passar inte i 112 skrev jag det skrev jag helt galet.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
aha jag såg inte storleken. svårläst skylt, jag trodde det var mycket större 300L eller så.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar