Hej! Jag har en Pseudotropheus socolofi som just börjat ruva jag vet att hon har rom för jag såg leken. Jag har satt henne i ett yngelakvarium. Hur lång tid innan hon spottar ? Det är första gången mina malawis har lekt.
Tuggande socolofi
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Grattis!!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Grattis! Hoppas du får bevittna hela förloppet fram till frisimmande yngel. Som Erik antyder så händer det dock att honor inte går tiden ut, speciellt om hon ruvar för första gången.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Du får helt enkelt avvakta och se om hon svalt alla ägg eller om det finns några kvar. Jag brukar försöka titta in i munnen/på påsen för att avgöra hur status är.Kommentar
-
Det låter ju inte så bra, hur länge har hon tuggat? Jag brukar inte flytta honan förrän hon gått nästan hela tiden ut, jag vill inte riskera att hon blir stressad och spottar ut ägg eller sväljer dom.
Du får helt enkelt avvakta och se om hon svalt alla ägg eller om det finns några kvar. Jag brukar försöka titta in i munnen/på påsen för att avgöra hur status är.Kommentar
-
Hej Fredrik!
Jag tror och hoppas att hon bara lagt äggen tillrätta, då blir hakan mindre
Hakan växer ju och du kommer att kunna se ynglen genom hennes haka så småningom.
/JockeMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
Kommentar