Nån som har koll på nån bra butik för just MH lampor mm
Belysning
Kollaps
X
-
-
Sv: Belysning
Funkar bra för mig, har inga algproblem eller liknande. Dock har jag 3x150w så du får prova dig fram och höja och sänka tider tills du hittar något som fungerar.
Jag köpte min MH lampor på eBay, försökte hitta några anpassade för "planted tanks" men mins inte var jag köpte dem tyvärr.Senast redigerad av affealien; 01 May 2013, 09:58.Mvh
//AlfKommentar
-
Hoppas detta funkar till dej "Hoffa"http://www.reefshops.com/250w-hqi-double-ended-metal-halide-bulbs.html Var bara noga med att välja rätt volt (220) om du har "dubbeländad bulb" o vilket kelvin antal du vill ha ( ju högre kelvin desto blåare/vitare ljus) jag har 16000K i mina men till "malawi/Tanganyika" så går det bra med 10000-16000K om man vill få fram dom blåaktiga färgerna, Som "Affealien" som har SA så kör han med lägre K för att få det mera gulare ljuset. MilleDieselråttanKommentar
-
Är kass på det här med datorer, så det funkade tydligen inte att länka. Men Googla på www.reefshops.com där väljer du Metall halid bulb så har du lite att välja mellan.Dom gångerna jag har beställt därifrån så har det alltid gått väldigt smidigt o snabb leverans.Där finns det även mycket reservdelar till ramperna. MilleSenast redigerad av Repen1; 01 May 2013, 10:13.DieselråttanKommentar
-
-
men dessa är ju inte FC2 anslutning på som denna har
JimmyKommentar
-
Jodå, därför när du väljer från Reefshop, så kollar du om den är Double Ended eller Single Ended så att du väljer rätt. Double Ended är Fc2. MilleDieselråttanKommentar
-
-
-
-
Det var några år sen (5-7) som jag köpte mina så jag mins inte, men om du letar upp dom (nuvarande pris 210 dollar st)( hld 1250) så finns det en beräknings ruta där så får du färdigt pris hemma vid dörren, på dom.Det finns olika ramper även led nu. MilleDieselråttanKommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Tjusigt "Hoffa" tyvär tror jag det blir för ljust, så det är risk för massa alger, men som tur är har jag haft fel förut. MilleDieselråttanKommentar
Kommentar