Färg på Tropheus Pemba, när?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Doktor-T
    Användare
    • April 2012
    • 424

Färg på Tropheus Pemba, när?

Har en liten grupp T. Pemba F1 och dom är mellan 3-5cm och har mestadels blivit gula i området som ska bli orange. Det har börjat komma lite orange på längst ner på buken samt lite på ryggfenan men inte mer. VF-gruppen som dom kommer från var ju orange.

Jag har i butiker sett Pembor som är i storlek kring 3cm som har mer orange än mina, beror det på ålder eller vad kan påverka det? Visst foder påverkar väl men denna grupp får samma foder som mina andra troffar och dom har de färger dom ska ha så jag tror inte det är foderrelaterat.

/Tobbe
    720 Malawi
    375 Yngel
    112 Yngel
    70 Yngel
  • johho
    NCS Medlem

• March 2007
    • 1825

Det är inte alltid lätt att hitta färgen man önskar på bandet. Alla Pembor är som du säger inte knalloranga. Vissa går åt det gulare hållet, men foder kan säkert hjälpa till att få fram det oranga bättre. Kanske någon annan som är bättre på foder kan svara på den frågan.
    Och din grupp är väldigt liten ännu. Så det kan säkert ändra sig när de blir större. Är ju nån cm kvar innan hanarna riktigt börjar visa vem som bestämmer och får fram sina bästa färger.

Kommentar

• Kimmy-
      Användare
      • June 2010
      • 458

Sv: Färg på Tropheus Pemba, när?

Vid 3-5cm så hittar du inte ngn fisk som färgar som dom ska. Skulle påstå att runt 7cm så bör iaf alfahanen färga fint. Men som övre talare skriver så har ju massa orsaker som kan vara skilldnad. Tex. Utrymme, mat, lyse, fördelning, vatten m.m
      Mvh / Jimmy

Lokal

Kommentar

• Doktor-T
        Användare
        • April 2012
        • 424

Jag får väl helt enkelt ge mig till tåls. Man blir ju bara fundersam när man ser exemplar som är mindre eller i samma storlek som börjar få skapligt med orange färg. Tur man har lite tålamod ändå
        720 Malawi
        375 Yngel
        112 Yngel
        70 Yngel

Kommentar

Arbetssätt...