Korsningsrisk Ikola & Pemba?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Doktor-T
    Användare
    • April 2012
    • 424

Jag har funderat på att såsmåningom flytta en grupp Pemba till mitt 222 kar där det går en grupp Ikola.

Fiskarna är ju ganska lika till utseendet och teckning så jag är tveksam till det hela men när det ändå finns honor av respektive art så borde väl ändå dessa väljas i första hand eller?
    720 Malawi
    375 Yngel
    112 Yngel
    70 Yngel
  • johho
    NCS Medlem

• March 2007
    • 1825

Låter som att korsningsrisken borde vara överhängande. Sen låter väl 222 liter lite litet för 2 grupper. Det är nog bättre att skaffa ett 222 till isf
    Vill man med säkerhet veta vad man säljer som odlare så hade inte jag korsat dem två iaf.

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Sv: Korsningsrisk Ikola & Pemba?

Hehe en klassiker i hur man får för många akvarier.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• chas
        Användare
        • August 2009
        • 304

Dom kommer definitivt korsa sig
        http://naistick.wix.com/photo

Kommentar

• Doktor-T
          Användare
          • April 2012
          • 424

Ja då blir det ingen sammansättning av dom arterna iaf. Föga oväntat men det skadar ju inte att fråga Håller som bäst på att invagga frugan i ett sandbottenskar men märkliga mått.

Hur som helst, några mer 222r blir det INTE. Snarare kanske Pemborna (om dom blir fina) får ta plats i mitt 720 men det ligger lite på framtiden.
          720 Malawi
          375 Yngel
          112 Yngel
          70 Yngel

Kommentar

Arbetssätt...