Hjälp och tips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nippe_
    Användare
    • January 2013
    • 41

    Hjälp och tips?

    Tjena! jag har köpt mig ett 720i kar och tänker be om tips och råd av er , har 5 st moduler , i lite röd . brun grön färg , vet inte namnet på dom.. skulle vilja ha tips om inredning och fisk sort i mitt kar.. och vad som passa till modulerna och vilken färg ni tycker man ska måla bakgrunden med. Jag vill ha stora fiskar och helt lite liv och rörelse och naturlig biotop

    Tack på förhand!// Niclas
  • affealien
    Användare
    • January 2012
    • 1157

    #2
    Malawi, Tanganyika, sydamerika eller stora bråkiga med färg så är väll Centralameriakska ciklider riktiga vinnare.

    Bakgrunden tycker jag du ska måla svart, alltså på utsidan bak.
    Mvh
    //Alf

    Kommentar

    • Nippe_
      Användare
      • January 2013
      • 41

      #3
      Okejokej! Jo jag är inne på Ca-ciklider också. vill inte ha så mycket växter och så.. Sen gillar jag stora rötter
      Men bakgrunden blir nog svart , lättast att måla med? spray?
      Och om man ska ha CA- Ciklider , ska man ha sand som bottenmatrial? va lite inne på om man kunde ha torv i botten och sen massa rötter?

      Kommentar

      • affealien
        Användare
        • January 2012
        • 1157

        #4
        Du får nog köra sand.

        Torv sänker PH väldigt mycket och CA ciklider trivs bäst i runt 7-8 i pH vilket de flesta i sverige har ur sina kranar så sand är nog det bästa. Sedan gräver en del ganska mycket och har du då trov så kommer karet att vara en brun sörja varje gång det händer.
        Mvh
        //Alf

        Kommentar

        • Björnbusen
          Användare
          • January 2012
          • 55

          #5
          Hjälp och tips?

          Hej!
          Jag köpte svart självhäftande plastfilm som jag limmade på baksidan och blev väldigt nöjd.

          Kommentar

          • affealien
            Användare
            • January 2012
            • 1157

            #6
            Ursprungligen postat av Björnbusen
            Hej!
            Jag köpte svart självhäftande plastfilm som jag limmade på baksidan och blev väldigt nöjd.
            Ja det är ju en smart idé. Mycket enkelt att ta bort också om man får för sig att byta färg någon dag.
            Mvh
            //Alf

            Kommentar

            Arbetssätt...