Tips på kompisar till våra Orange Head?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • timebandit
    Användare
    • January 2013
    • 186

Tips på kompisar till våra Orange Head?

Hej

Vet med mig att jag skapat en tråd tidigare men mycket verkar vara borta så jag frågar faktiskt igen

Vi håller på att planera om hela vårat 540L akvarium och det skall bli ett rent SA akvarium. Nu har vi bara 3 Ancistrusar kvar samt 6st Orange Head.

Har länge försökt få tag i 6st Guianacara geayi men det verkar extremt svårt så lägger den arten åt sidan tills jag råkar komma över dem.

Skulle vilja ha tips på några SA fiskar som är färgglada samt helst befinner sig i mellandelen av akvariet, helst inte i botten och konkurera med våra Orange Head men några till går säkert
    Helst inga fiskar som blir mer än ca 20cm heller.

Har ni några tips som ni kommer på?

Hälsningar,
    Kenneth
    Inneboenden i akvariet:
    L-134, Ancistrus
    Botia Striata
    Filterräckor av olika sorter
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Du skulle kunna ha någon Biotodoma, Bujurquina, Guianacara, Ivanacara, Laetacara, Nannacara, Pterophyllum

Eller:
    Cichlasoma amazonarum
    Cichlasoma boliviense
    Cichlasoma bimaculatum
    Cichlasoma dimerus
    Cichlasoma orinocense
    Cichlasoma pusillum
    Cichlasoma sanctifranciscense
    Cleithracara maronii (Riktigt fina när de växer på sig, jag gillar dem)
    Crenicara latruncularium om du får tag på den eller annars Crenicara punculatum
    Mikrogeophagus altispinosa
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• timebandit
      Användare
      • January 2013
      • 186

Tack, det blev några att gå igenom Hoppas vi faller för någon av dessa.

Tack igen.
      Inneboenden i akvariet:
      L-134, Ancistrus
      Botia Striata

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Hehe, jo det finns en del, jag har själv hållt dessa med Heros sp. "red shoulder" men det kräver ett större akvarium i min mening för att lekrevir ska rymmas utan konsekvenser av aggressionerna.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• timebandit
          Användare
          • January 2013
          • 186

Då är jag faktiskt tacksam att du inte rekommenderar något som kanske inte riktigt bör gå i ett 540L, bara dumt.

Tittade igenom arterna och det lutar faktiskt åt Nyckelhålscikliden men inget är bestämt ännu.
          Glömde även skriva att jag inte gillar smala långa fiskar, vet inte varför men gillar när dem är lite bredare/högre
          Inneboenden i akvariet:
          L-134, Ancistrus
          Botia Striata

Kommentar

Arbetssätt...