Hej !
Jag har ett yngelakvarium på cirka 25 liter.
I detta har jag en värmare och ett litet innerfilter.
Filtret bör suga in vattnet i ena "facket" och ut i båda "facken".
Det jag behöver är tips på hur jag ska kunna dela upp detta akvarium i 2 delar för att kunna hålla både yngel av malawi och nyckelhålsciklider.
Jag har fått kullar av båda dessa sorter och det är lite bråttom att fixa till platsen åt nycklarna.
Jag vågar inte ha dessa tillsammans och jag har inte plats till ett akvarium till.
Ynglen av nyckehålscikliderna är väldigt små och deras del av akvariet måste vara så fri från håligheter som möjligt eftersom dom "stimmar" och trycker in varandra i dessa, till följd av att en del yngel dör.
Dom klämmer till och med ihjäl varandra i den yngelbur som jag har.
Så jag hoppas att ni kan hjälpa mig med en smart lösning på yngelakvariet.
Tack på förhand.
Mvh
Johan.
Jag har ett yngelakvarium på cirka 25 liter.
I detta har jag en värmare och ett litet innerfilter.
Filtret bör suga in vattnet i ena "facket" och ut i båda "facken".
Det jag behöver är tips på hur jag ska kunna dela upp detta akvarium i 2 delar för att kunna hålla både yngel av malawi och nyckelhålsciklider.
Jag har fått kullar av båda dessa sorter och det är lite bråttom att fixa till platsen åt nycklarna.
Jag vågar inte ha dessa tillsammans och jag har inte plats till ett akvarium till.
Ynglen av nyckehålscikliderna är väldigt små och deras del av akvariet måste vara så fri från håligheter som möjligt eftersom dom "stimmar" och trycker in varandra i dessa, till följd av att en del yngel dör.
Dom klämmer till och med ihjäl varandra i den yngelbur som jag har.
Så jag hoppas att ni kan hjälpa mig med en smart lösning på yngelakvariet.
Tack på förhand.
Mvh
Johan.
Kommentar