Hej
Nu börjar det bli dags att fylla på med lite fisk efter en svart uppstart med nitrit och annat klydd som vi säger här i Skåne.
Har kollat runt lite och försökt läsa på och kombinera,
Har fastnat för dessa sorter och tror, vilket dom flesta gör i kyrkan iofs, att dom går ihop men nu vill jag gärna höra med er som hållit på länge och har kunskapen. Jag vill ha "färg", fart och fläkt men inte för mycket slagsmål.
Förutsättningar , 540 l, 2 st ytterfilter med 3000 l/ timme i kapacitet. Tänkte köra vattenbyten 30 % ca. per vecka.
Så funkar denna kombination eller skall något bytas ut ?
Hur stora grupper av varje är att rekommendera ?
Aulonocara Röd rubin
Melanochromis auratus
Labidochromis caeruleus
Copadichromis borleyi
+ ngn blå variant.... Maingano kanske ..?
Min tanke var att ha Auratus, Golden plus ngn blå som bas och ha "små" grupper av Borleyi och Röd Rubin som katalysatorer eller vad man skall säga
Tacksam för alla svar och all hjälp.
Nu börjar det bli dags att fylla på med lite fisk efter en svart uppstart med nitrit och annat klydd som vi säger här i Skåne.
Har kollat runt lite och försökt läsa på och kombinera,
Har fastnat för dessa sorter och tror, vilket dom flesta gör i kyrkan iofs, att dom går ihop men nu vill jag gärna höra med er som hållit på länge och har kunskapen. Jag vill ha "färg", fart och fläkt men inte för mycket slagsmål.
Förutsättningar , 540 l, 2 st ytterfilter med 3000 l/ timme i kapacitet. Tänkte köra vattenbyten 30 % ca. per vecka.
Så funkar denna kombination eller skall något bytas ut ?
Hur stora grupper av varje är att rekommendera ?
Aulonocara Röd rubin
Melanochromis auratus
Labidochromis caeruleus
Copadichromis borleyi
+ ngn blå variant.... Maingano kanske ..?
Min tanke var att ha Auratus, Golden plus ngn blå som bas och ha "små" grupper av Borleyi och Röd Rubin som katalysatorer eller vad man skall säga
Tacksam för alla svar och all hjälp.
Kommentar