Hej.
Sitter med ett 375 liters alukar på aluställning med lite centralare i.
När jag satte upp det nu igen så tog jag all lava sten jag hade och byggde lite grottor o skit med men nu kom jag på att jag har en massa större stock jag köpte för en massa år sen som legat utomhus nu ett tag.
Vill ha i dom nu men har ett problem.
Förr hade jag akvariet uppbyggt med mexitegel och en lackad limskiva. då hade jag en 10mm frigolit under.
Som det står nu så är ju glaset helt fritt.
Förr kändes det som att kraften blev lite fördelad, eller frigoliten bromsade eller hur man nu ska kalla det.
Största stocken jag har lyfter man inte med en hand (eller knappt iaf, inte när den legat i vatten ett tag) och jag är orolig för glaset. Den e ju kapad lite för den gick inte ner alls i akvariet som fullstor så smågrenarna som blev över då har jag i karet nu.
Klarar glaset i alukaren lite "punkttryck" eller vad man ska kalla det? S
anden man har i borde väl fördela tyngden lite eller?
Bifogar bild på stocken där jag håller på att rengöra den i badkaret.
Sitter med ett 375 liters alukar på aluställning med lite centralare i.
När jag satte upp det nu igen så tog jag all lava sten jag hade och byggde lite grottor o skit med men nu kom jag på att jag har en massa större stock jag köpte för en massa år sen som legat utomhus nu ett tag.
Vill ha i dom nu men har ett problem.
Förr hade jag akvariet uppbyggt med mexitegel och en lackad limskiva. då hade jag en 10mm frigolit under.
Som det står nu så är ju glaset helt fritt.
Förr kändes det som att kraften blev lite fördelad, eller frigoliten bromsade eller hur man nu ska kalla det.
Största stocken jag har lyfter man inte med en hand (eller knappt iaf, inte när den legat i vatten ett tag) och jag är orolig för glaset. Den e ju kapad lite för den gick inte ner alls i akvariet som fullstor så smågrenarna som blev över då har jag i karet nu.
Klarar glaset i alukaren lite "punkttryck" eller vad man ska kalla det? S
anden man har i borde väl fördela tyngden lite eller?
Bifogar bild på stocken där jag håller på att rengöra den i badkaret.
Kommentar