If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vad är problemet? Lite snäckor är väl bara trevligt? Du får ta bort dem för hand om de blir för många. Lägg mat på botten så kryper de dit. Snäckfälla kan funka. Snäckgift tror jag är uteslutet - det dödar nog räkorna.
Ja fast den är till för att fånga snäckor, inte sniglar. (Snäckor har skal, sniglar har inte skal. Undantaget är nakensnäckor som är snäckor utan skal)
Mina döttrar har besserwissrat en del om detta på dagis liksom att dinosaurerna inte dog ut då fåglar är dinosaurier. Jag har inte fått dem att gå med på att de är fiskar (om hajar är fiskar) än men det kommer
(Det här är en yrkesskada va?)
Edit: jag ser att det faktiskt står snäckfälla på förpackningen. Det är PWSS som valt att kalla det snigelfälla.
Senast redigerad av Ola Svensson; 05 April 2013, 14:01.
Det var snäckor jag hade i akvariet jag skrev fel innan.
Om man skaffar en sådan fälla går inte räkorna in där också ?
/cikliden13
Jo, men de släpper du tillbaka. Du kan även tillverka fällan av en PET-flaska. Fast enklast är kanske ett fat som du lägger maten på. Då lyfter du upp det med alla snäckor och räkorna simmar iväg. Med fördel matar man sina ciklider med snäckorna.
(Föråt mitt besserwissrande om snäckor och sniglar )
Kommentar