Fototävling April 2013

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    Användare
    • December 2012
    • 180

    Fototävling April 2013

    Det finns ett par dagar kvar att skicka in bilder till aprilomgången med fritt tema.


    Deadline för inskick är den 27:de kl 23:59.

    Skicka in här



    Just nu är det bara fem bidrag inskickade med namnen:
    "Dammsugare"
    Boadzulu Islands Skönhet
    Tropheus sp. black Pemba
    Nyfiken
    Blå fisk

    Fler fiskar än så simmar i karen hos NCS-medlemmarna!
  • Ciklidtok
    Användare
    • September 2008
    • 506

    #2
    Jag har gjort en dundertabbe. Såg att bilden jag skickade in till Aprils fototävling är publicerad i forumet tidigare. Den ligger i SA-bilder tråden. Jag försökte ta bort tävlingsbilden, men jag kunde inte göra det. Skulle du kunna plocka bort den bilden, så skickar jag in en ny istället ?? Bilden heter Efterlängtad, och det är på en vit Skalare med röda ögon
    www.ciklidtok.weebly.com
    *720 liter
    *375 liter
    *300 liter
    *275 liter
    *112 liter

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

      #3
      Skulle du kunna plocka bort den bilden, så skickar jag in en ny istället ?? Bilden heter Efterlängtad, och det är på en vit Skalare med röda ögon
      Så det blr en annan vit med röda ögon istället?
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

        #4
        Priset denna månad är:


        som vanligt sponsrad av ingen mindre än:
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

          #5
          Ursprungligen postat av Ciklidtok
          Jag har gjort en dundertabbe. Såg att bilden jag skickade in till Aprils fototävling är publicerad i forumet tidigare. Den ligger i SA-bilder tråden. Jag försökte ta bort tävlingsbilden, men jag kunde inte göra det. Skulle du kunna plocka bort den bilden, så skickar jag in en ny istället ?? Bilden heter Efterlängtad, och det är på en vit Skalare med röda ögon
          Kan vi inte försöka ta bort den regeln? Anledningen är väl att det inte ska vara solklart vems bild det är så det blir färre skevheter i röstningen. Jag tycker inte det spelar någon roll. Vi gör ju detta för att ha kul jö!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Ciklidtok
            Användare
            • September 2008
            • 506

            #6
            Så det blr en annan vit med röda ögon istället?
            Jo det lär det ju bli, fast en bild som inte är publicerad tidigare Men om jag lyckas lika bra är en annan femma :p
            Detta är mina verkliga guldklimpar i skalarekuben just för tilfället

            För min del får bilden gärna ligga kvar, det är en av de bästa bilderna jag har knäppt på fiskarna Men jag såg sedan att man inte får använda en bild som redan är publicerad i forumet tidigare, det var därför jag blev lite orolig för hur ni skulle resonera
            www.ciklidtok.weebly.com
            *720 liter
            *375 liter
            *300 liter
            *275 liter
            *112 liter

            Kommentar

            • VisualDarkness
              Användare
              • December 2012
              • 180

              #7
              Äh, låt den vara kvar. Den regeln borde strykits för länge sedan. Jag tar på mig den eventuella smällen.

              Kommentar

              • Ciklidtok
                Användare
                • September 2008
                • 506

                #8
                Ursprungligen postat av VisualDarkness
                Äh, låt den vara kvar. Den regeln borde strykits för länge sedan. Jag tar på mig den eventuella smällen.
                Tack för det. För mig funkar det, om "cheferna" inte säger annat
                www.ciklidtok.weebly.com
                *720 liter
                *375 liter
                *300 liter
                *275 liter
                *112 liter

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

                  #9
                  Nu har vi åtgärdat ett säkerhetsproblem med kommentarerna som gjorde att det gick att radera kommentarer trots att man inte hade behörighet till adminsidorna. Kanske är det otur att det skett kanske har någon varit illvillig nog att medvetet tagit bort dem. För ett år sedan hade jag självklart svarat att det måste varit en olyckshändelse, nu är jag osäker. Fast jag lutar helt klart åt att eftersom det inte krävdes inloggning så kan det ha varit så att sökrobotar itererar över deletelänkarna och vips är de borta...

                  Dock har vi inte haft möjlighet att gräva fram eventuellt räddade kommentarer från backuper på grund av sjukdom.

                  Hur som helst bör det vara säkert att kommentera i pågående tävlingar utan att riskera att dessa kommentarer försvinner.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Göran Å
                    Användare
                    • December 2005
                    • 1295

                    #10
                    Ursprungligen postat av DaRe
                    Nu har vi åtgärdat ett säkerhetsproblem med kommentarerna som gjorde att det gick att radera kommentarer trots att man inte hade behörighet till adminsidorna. Kanske är det otur att det skett kanske har någon varit illvillig nog att medvetet tagit bort dem. För ett år sedan hade jag självklart svarat att det måste varit en olyckshändelse, nu är jag osäker. Fast jag lutar helt klart åt att eftersom det inte krävdes inloggning så kan det ha varit så att sökrobotar itererar över deletelänkarna och vips är de borta...

                    Dock har vi inte haft möjlighet att gräva fram eventuellt räddade kommentarer från backuper på grund av sjukdom.

                    Hur som helst bör det vara säkert att kommentera i pågående tävlingar utan att riskera att dessa kommentarer försvinner.
                    Bra att vi fick svar på vad som hänt med våra kommentarer...Nu känns det meningsfullt att skriva fler som är bestående.

                    Samtidigt visar det hur sårbart ett datasystem kan vara för den som vill vara illvillig.

                    Mvh Göran
                    http://www.skovdeaf.se/
                    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                    http://www.skovdefagelklubb.se/

                    Kommentar

                    • tege
                      Användare
                      • February 2005
                      • 2753

                      #11
                      För det första är jag skitsur för att kommentarer som jag skrivit varje månad sedan i januari försvunnit.

                      När jag så läste att ni löst problemet engagerar jag mig och har idag skrivit in till nästan alla bilder igen. När jag så slutligen postar mina röster och kommentarer så får jag felmeddelande att användare saknas.

                      VA F#N nu får ni väl skärpa er!!!
                      Allting borta återigen.....skitkul.
                      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        Användare
                        • December 2012
                        • 180

                        #12
                        Det är ett dygn kvar att rösta och det har inte kommit in många röster alls, så rösta på!


                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Priset denna månad är:


                        som vanligt sponsrad av ingen mindre än:

                        Kommentar

                        • Göran Å
                          Användare
                          • December 2005
                          • 1295

                          #13
                          Grattis till vinsten Johan F denna månad....Å priset verkar inte helt fel.


                          Även övriga deltagare ska ha ett tack för sitt deltagande.


                          Mvh Göran
                          http://www.skovdeaf.se/
                          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                          http://www.skovdefagelklubb.se/

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • September 2009
                            • 22830

                            #14
                            Stort grattis allihopa. Coola bilder!
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • maltandis
                              Användare
                              • October 2003
                              • 1567

                              #15
                              Stort grattis till alla på pallen!
                              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...