För någon månad sedan inhandlade jag 2 påfåglar (oscar), fiskarna var då någon cm, de har nu blivit 8-10cm och har börjat bråka fruktansvärt mycket så att t o m fjällen börjar lossna på den mindre, de jagar varandra och slåss. kan detta beteende tyda på att det är 2 av samma kön och finns det något säkert sätt att se det på! dom verkar trivas bra ihop i övrigt när dom inte slåss.
Jag har bara dessa 2 fiskar i akvariet och tänkte ha det som ett artakvarium, men vill givetvis ha hona+hane, men jag ser inte någon skillnad annat än att den ena är lite mindre. men bråken kan väl vara någon slags lek också för den mindre som tar mera stryk simmar ofta på sida och har konstiga beteenden runt den större fisken.
Någon som vet hur det är?
Jag har bara dessa 2 fiskar i akvariet och tänkte ha det som ett artakvarium, men vill givetvis ha hona+hane, men jag ser inte någon skillnad annat än att den ena är lite mindre. men bråken kan väl vara någon slags lek också för den mindre som tar mera stryk simmar ofta på sida och har konstiga beteenden runt den större fisken.
Någon som vet hur det är?
Kommentar