skönheter är precis vad dom är!!! har ju själv en grupp på 7st och dom är ju för j la härliga!!!! jag har ju även en grupp tricoti som lekte härom dan och två honor går och tuggar!! håller tummarna för att det ska bli nåt! det är ju nåt j la fel på min dator så att jag inte kan lägga upp bilder när jag försöker så kraschar webbläsarn!!
840 liter Tanganyika i Malmö
Kollaps
X
-
-
skönheter är precis vad dom är!!! har ju själv en grupp på 7st och dom är ju för j la härliga!!!! jag har ju även en grupp tricoti som lekte härom dan och två honor går och tuggar!! håller tummarna för att det ska bli nåt! det är ju nåt j la fel på min dator så att jag inte kan lägga upp bilder när jag försöker så kraschar webbläsarn!!
KajKommentar
-
ja du skulle sett dom leka nästan overkligt!! sååå jävla fin va hanen! ska försöka fixa datorn väntar ju på en ny. Det är min måg som ska fixa den men det verkar segt!! får väl tjata lite mer!!Kommentar
-
//KajKommentar
-
-
schysst gapKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
-
Tack Cronan! Själv är jag helt såld på mina Frontosa/Gibberosa!
Och de här har jag stora förväntningar på:
Benthochromis tricoti
//KajKommentar
-
Sitter och surfar i stolen framför karet nu på sena eftermiddagen och noterar att det är allt annat än lugnt i karet. Alfahannen snurrar runt som en galen tjur på tjurfäktningsarenan i jakt på offer. Efter ett tag ser jag hur han uppvaktar en av de nya vf-honorna, hon som är nr 3 i rang. Och de börjar dansa runt i ena hörnan och lek är nära förestående. Dock har hon inte sitt äggläggningsrör ute ännu medan han ser mer förberedd ut. Hon agerar dock som om hon tänker lägga...
Hursomhelst, medan de håller på där till vänster inser jag att det rör sig i gänget till höger också...och där håller ett par definitivt på också. Det blir lite stökigt eftersom andra vill sno rommen! Speciellt är det den största vf-honan som hugger in. Jag ser minst ett ägg som snurrar runt fritt i vattnet för en sekund innan hon som lägger dem får dem i munnen. Tyvärr kan jag inte se om den här hannens genitalier är ute och förberedda för lek. För att krångla till det kom nu alfahannen in i bilden och det ser ut som han kanske försökte befrukta något där också just nu. Stökigt! Men kul och spännande.
Smäller rätt bra nu...är lite orolig att det ska bli förluster...
//KajSenast redigerad av Kajjjan; 13 July 2013, 17:40.Kommentar
-
Jehe. Håller tummarna på att det ska gå bra.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Sitter och surfar i stolen framför karet nu på sena eftermiddagen och noterar att det är allt annat än lugnt i karet. Alfahannen snurrar runt som en galen tjur på tjurfäktningsarenan i jakt på offer. Efter ett tag ser jag hur han uppvaktar en av de nya vf-honorna, hon som är nr 3 i rang. Och de börjar dansa runt i ena hörnan och lek är nära förestående. Dock har hon inte sitt äggläggningsrör ute ännu medan han ser mer förberedd ut. Hon agerar dock som om hon tänker lägga...
Hursomhelst, medan de håller på där till vänster inser jag att det rör sig i gänget till höger också...och där håller ett par definitivt på också. Det blir lite stökigt eftersom andra vill sno rommen! Speciellt är det den största vf-honan som hugger in. Jag ser minst ett ägg som snurrar runt fritt i vattnet för en sekund innan hon som lägger dem får dem i munnen. Tyvärr kan jag inte se om den här hannens genitalier är ute och förberedda för lek. För att krångla till det kom nu alfahannen in i bilden och det ser ut som han kanske försökte befrukta något där också just nu. Stökigt! Men kul och spännande.
Smäller rätt bra nu...är lite orolig att det ska bli förluster...
//KajJoakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Kommentar
-
-
Väldigt dålig kvalitet med iPhone i ett ljust rum med blänk och allt, men man ser i videons första del hur alfahannen leker med en av de nya vf honorna nere till vänster i karet. I klippets sista del ser man hur ett annat par leker till höger och hur den största av alla, även hon ny vf sedan någon vecka tillbaka, försöker stjäla äggen efterhand som de läggs. En del lyckas hon med men jag såg att honan som lekte lyckades plocka upp ett par ägg i alla fall. Till sist dyker alfahannen upp på den här scenen också och röjer...
Efter detta var jag tvungen att lämna dem utan övervakning så jag vet inte vad som sedan hände, men ingen hona tuggar idag i alla fall. Det finns fortfarande vissa lektendenser från par nr 2 idag, men inte som igår.
Den som säger att Frontosa/Gibberosa är trista, tråkiga och händelsefattiga vet inte vad de snackar om. Eller så har något varit fel. I det här karet händer det saker i stort sett hela tiden.
//KajKommentar
Kommentar