840 liter Tanganyika i Malmö

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    • June 2008
    • 1875

Ursprungligen postat av maltandis
    Ja, men gibberosan var inte så stor. De kanske inte hade varit lika lätt om gibberosan var +30 och hungrig.
    Jo, förr eller senare kanske...
    Men jag hade å andra sidan två jättestora påfågelciklider som enligt alla lagar och regler borde tuggat i sig de mesta smått och de simmade bara fram och kollade på småfisk som t ex pyttesmå påfågelciklider (kunde ha parkerat i munnen på dem) eller kardinaltetror som snarare dog av förskräckelse när jättarna simmade upp mot dem för att kolla in dem. De käkade inte fisk helt enkelt.

//Kaj

Kommentar

• j_l0180
      Användare
      • May 2013
      • 9

Ursprungligen postat av Kajjjan
      Jo, det skulle nog funka med någon sandlekare och jag har sett Lasses. Hade jag haft ett kar till hade jag köpt det mesta i det karet...
      Men jag letar först och främst efter något som rör sig i de övre vattenlagren, eftersom Frontosorna mest håller till i nedre halvan, och där har jag fastnat för tricotin. DEN ska jag ha. Nu eller senare.
      Sen kan jag tänka mig något mindre som rör sig bland stenen men jag vill heller inte ha något som helt uppenbart kan störa Frontosornas eventuella förökning. Därför har det ännu inte blivit någon Altlamprologus.
      Jag såg en fantastiskt fin Neolamprologus, med gult på fenor, rygg och ögon (daffodil eller något liknande?) hos Jägerzoo igår. De hade bara en så det blev inget köp, men hade de haft några stycken hade jag chansat - det hade blivit ett impulsköp mot alla principer!
      //Kaj
      akvarielagret har B. tricoti 10-15cm till reapris för tillfället jag hörde med min akvarieaffär dom skulle ha 375kr st.jag köpte dock inga eftersom jag fick tag i en grupp på 2+4 på annat håll dom går ihop med frontosa moba 7st + 4st Xenotilapia ornatipinnis det funkar kanon!

Kommentar

• Kajjjan
        • June 2008
        • 1875

Ursprungligen postat av j_l0180
        akvarielagret har B. tricoti 10-15cm till reapris för tillfället jag hörde med min akvarieaffär dom skulle ha 375kr st.jag köpte dock inga eftersom jag fick tag i en grupp på 2+4 på annat håll dom går ihop med frontosa moba 7st + 4st Xenotilapia ornatipinnis det funkar kanon!
        Då får man väl kontakta Christer...
        Tack för tipset får man väl säga!

Kaj

Kommentar

• j_l0180
          Användare
          • May 2013
          • 9

Förlåt det blev lite fel i förra inlägget! det ska va akvarieteknik! o inte akvarielagret! de slinter ibland!

Kommentar

• Kajjjan
            • June 2008
            • 1875

Förlåt det blev lite fel i förra inlägget! det ska va akvarieteknik! o inte akvarielagret! de slinter ibland!
            Det är lugnt. Får väl spåra upp Akvarieteknik istället...

//Kaj

Kommentar

• Kajjjan
              • June 2008
              • 1875

...kopplade inte riktigt först, men Akvarieteknik är ju en grossist...hur kan du köpa tricoti för 375:- av dem?

//Kaj

Kommentar

• j_l0180
                Användare
                • May 2013
                • 9

Det var inte av dem det var från dem genom en Zoobutik som kunde ta hem om jag ville. mvh. Kenneth

Kommentar

• Banderad
                  Användare
                  • February 2006
                  • 3479

Daffodilen är riktigt snygga och trevliga. Jag har ett par själv, och de håller dig till ett stenparti. Mina har dock inte börjat yngla av sig, vilket tidigare par har gjort med råge.

/Jocke

Kommentar

• Kajjjan
                    • June 2008
                    • 1875

Det var inte av dem det var från dem genom en Zoobutik som kunde ta hem om jag ville. mvh. Kenneth
                    Ok. Får kolla om det finns någon butik här nere i Skåne som köper från Akvarieteknik.
                    Var köpte du dina då? Kan du inte ta lite bilder och lägga upp här på forumet! Det hade varit väldigt kul att se lite färska bilder på Moba o Tricoti tillsammans.
                    Kaj

Kommentar

• Kajjjan
                      • June 2008
                      • 1875

Ursprungligen postat av Banderad
                      Daffodilen är riktigt snygga och trevliga. Jag har ett par själv, och de håller dig till ett stenparti. Mina har dock inte börjat yngla av sig, vilket tidigare par har gjort med råge.

/Jocke
                      Ja, de var en positiv överraskning för mig som annars aldrig varit speciellt imponerad av Prinsessan av Burundi. Lasse har Daffodilen på sin lagerlista så är de inte för små provar jag nog med några nästa helg.
                      Kaj

Kommentar

• Kajjjan
                        • June 2008
                        • 1875

Bytte vatten i det här karet nu i eftermiddag. Hittade ett ancistrusyngel i filterbehållaren till pumpen jag använder för att pumpa ur vattnet. Trodde jag hade för högt ph för dem...och jag har aldrig fått något i mitt mera anpassade SA-kar...

Kaj

Kommentar

• Repen1
                          Användare
                          • January 2013
                          • 877

Bor man i Munkfors o har 2+4 "tricoti" så kommer dom nog från Thomas i Karlstad "Highwaystar" körde sina "Frontoser" med "Princessor" o det gick utmärkt, dom yngla som sjutton. Mille
                          Senast redigerad av Repen1; 05 May 2013, 20:25.
                          Dieselråttan

Kommentar

• j_l0180
                            Användare
                            • May 2013
                            • 9

Ursprungligen postat av Kajjjan
                            Ok. Får kolla om det finns någon butik här nere i Skåne som köper från Akvarieteknik.
                            Var köpte du dina då? Kan du inte ta lite bilder och lägga upp här på forumet! Det hade varit väldigt kul att se lite färska bilder på Moba o Tricoti tillsammans.
                            Kaj
                            jag köpte mina i karlstad det är en VF grupp på 2+4 15-18cm mobagruppen ca13-17cm o dom funkar görbra ihop! kan tyvärr inte lägga upp bilder för tillfället det är nåt knas med datorn ska iaf försöka fixa det el ev. en ny dator. så det kommer bilder så fort jag kan.

Kommentar

• Kajjjan
                              • June 2008
                              • 1875

jag köpte mina i karlstad det är en VF grupp på 2+4 15-18cm mobagruppen ca13-17cm o dom funkar görbra ihop! kan tyvärr inte lägga upp bilder för tillfället det är nåt knas med datorn ska iaf försöka fixa det el ev. en ny dator. så det kommer bilder så fort jag kan.
                              Något avis är man ju just nu...

//Kaj

Kommentar

• Kajjjan
                                • June 2008
                                • 1875

Nu när man tittar på sten och bakgrunder vimlar det av ancistrusyngel "överallt" Alltid kul med naturlig förökning i karen - händer ju inte för ofta i alla fall. Såg en Frontosa knipa ett yngel blixtsnabbt...

//Kaj

Kommentar

Arbetssätt...