840 liter Tanganyika i Malmö
Kollaps
X
-
-
Ta en titt på "O ventralis kala" en gul fisk som mestadels lever i dom övre regionerna, den kanske skulle passa till dina "Frontoser" MilleDieselråttanKommentar
-
Ska jag absolut ta en titt på. Tack för tipset.
Sen gäller det att hitta några också... Men det är ju lite av nöjet att leta efter pärlorna.
//KajKommentar
-
Hej!
Så himla fina! Jag blir mer och mer sugen på att dra igång mitt rovtanganyika, måste bara hitta rätt akvarium först.
Men på val av andra medinvånare kanske Tricoti kan fungera? Leptosoma kommer nog bli "mumsmums", särskilt då dessa var F1 va? Mycket naturligt beteende kvar i dem då.
//KajKommentar
-
Det var inte så länge sen en kille i Karlstad hade Vf "tricoti" till salu för ett bra pris, tror det var här på forumet. Annars så kan du slå en signal till "Mankan" på Hageby cikliden, han har Vf i sitt stora kar i lokalen, kan hända att dom är till salu eller om han kan ha fått yngel. MilleDieselråttanKommentar
-
Kommentar
-
Det var inte så länge sen en kille i Karlstad hade Vf "tricoti" till salu för ett bra pris, tror det var här på forumet. Annars så kan du slå en signal till "Mankan" på Hageby cikliden, han har Vf i sitt stora kar i lokalen, kan hända att dom är till salu eller om han kan ha fått yngel. Mille
Men Karlstadskillen ska jag försöka få tag på. Bra tips.
//KajKommentar
-
Det är ju en jäkla skön känsla att sitta framför karen och njuta och känna sig så ini glödheta nöjd med vad man ser och för att det funkar bra i karen. Sen är det ju väldigt kul att andra gillar det också, både hemma och på forumet.
//KajKommentar
-
Det blir nog riktigt fint med dessa kombinationer i karet!! Blir intressant at följa.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
//KajKommentar
-
Tuggande hona!
Upptäckte idag att en hona går och tuggar...gjorde därför en ny video. För er som inte orkar se hela men vill se den tuggande honan hittar ni den 3:15 in i filmen. (vänligen bortse ifrån att rutorna är skitiga och växter och annat ligger som om jag bara droppat i det...vilket är precis så det är)
//Kaj
Att hon tuggar är tydligt - men på vad? Romkorn eller något annat, jag är osäker faktiskt.Senast redigerad av Kajjjan; 22 March 2013, 19:24.Kommentar
-
Ny filmsnutt. Har precis bytt 60% av vattnet och öst i lite Easy Life (eller är det Happy Life?) så det är lite grumligt. Har möblerat om samtidigt som jag lagt i ett gäng nya stenar.
//KajKommentar
-
Sv: 840 liter Tanganyika i Malmö
Ser makalöst ut.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Medan andra var ute i det fina vårvädret stod jag och byggde om mitt Tanganyika-kar. Den stora roten åkte ut. Den är skitfin men passar inte in i den här biotopen som jag är ute efter. Dessutom färgar den fortfarande vattnet, om än svagt, brunt och det passar sig inte alls i det här karet.
Nej, jag har inte tömt karet på fisk...
//KajKommentar
-
Sv: 840 liter Tanganyika i Malmö
Ser grymt bra ut. Rejält med grottor. Allt riktiga stenar? Tungt?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar