Akvastabils Mark II 360 liter, 100% repfritt, bara provfyllt med vatten.
Akvastabils bänk i valnöt, helt ny.
Akvastabil Effect-Light silver med ett MarineGlo och ett LifeGlo, båda lysrören är nya.
Akvastabil Mark II
Teknik:
Inredning:
Kemi:
Övrigt:
Ljudnivå på avrinning? är ganska ljudkänslig själv. Pumpen på fullt blås så har man ett visst porlande ljud, mest från luftningen till "durson" men har en ideé hur man enkelt kan lösa det om man vill. På lägsta fart är det tystare än kylskåpet....
Pris? 12000:- så är jag nöjd, vill inte räkna på vad jag lagt ut...
Valbara tillbehör:
15st Tropheus duboisi Mazawa 3-5cm, 1st Tanganicodus irsacae Mabilibili, 2st Julidochromis transcriptus inklusive Tropicals Spirulina Super Forte 300ml och NLS Cichlid Formula 1mm 150g. 800:-
Tunze Nanostream 6095, Tunze Single Controller 7092, Tunze Fotocell 7094. Helt nya ur kartong. 2200:-
Länk till bygget: 360 Tanganyika - varning för bilder
Akvastabils bänk i valnöt, helt ny.
Akvastabil Effect-Light silver med ett MarineGlo och ett LifeGlo, båda lysrören är nya.
Akvastabil Mark II
Teknik:
- Ytavrinning från www.glass-holes.com.
- Sump med wet/dry-filter, 9L biobollar.
- Returpump Eheim compact + 2000, helt ny.
- Retur med backventil och LocLine ställbart munstycke.
- Eheim Jäger 125W termostatvärmare, helt ny.
Inredning:
- RockZolid Riverstone moduler, finns några mindre halvor/stenar om man vill modifiera inredningen.
- 0.5-1.0mm sand (Kalciumkarbonat) 25kg, ca 1/3 av säcken i akvariet.
Kemi:
- Tetra PH(5-10), NO3-, NH3/NH4+, NO2- tester.
- JBL PH(7.4-9.0), PO4, GH, KH tester.
- Tropic Marin pro-cichlid mineral 600g.
- Tropica Master Grow +, 0.5L.
- Sera Aquatan, nog för första fyllningen av akvariet.
Övrigt:
- Håv.
- Magfloat magnetisk algskrapa, ny.
- 5m slang med adapter till badkarsblandare för fyllning/tömning av akvariet + ca 15m till tror jag i källaren om man vill ha mer.
- Reservdelar till avrinningen.
- Förgreningsdosa monterat i skåpet.
- Timer till belysning.
Ljudnivå på avrinning? är ganska ljudkänslig själv. Pumpen på fullt blås så har man ett visst porlande ljud, mest från luftningen till "durson" men har en ideé hur man enkelt kan lösa det om man vill. På lägsta fart är det tystare än kylskåpet....
Pris? 12000:- så är jag nöjd, vill inte räkna på vad jag lagt ut...
Valbara tillbehör:
15st Tropheus duboisi Mazawa 3-5cm, 1st Tanganicodus irsacae Mabilibili, 2st Julidochromis transcriptus inklusive Tropicals Spirulina Super Forte 300ml och NLS Cichlid Formula 1mm 150g. 800:-
Tunze Nanostream 6095, Tunze Single Controller 7092, Tunze Fotocell 7094. Helt nya ur kartong. 2200:-
Länk till bygget: 360 Tanganyika - varning för bilder
Kommentar