Akvastabil Mark II 360 Karlstad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Darizz
    Användare
    • January 2013
    • 45

    Värmland: Akvastabil Mark II 360 Karlstad

    Akvastabils Mark II 360 liter, 100% repfritt, bara provfyllt med vatten.
    Akvastabils bänk i valnöt, helt ny.
    Akvastabil Effect-Light silver med ett MarineGlo och ett LifeGlo, båda lysrören är nya.

    Akvastabil Mark II

    Teknik:
    • Ytavrinning från www.glass-holes.com.
    • Sump med wet/dry-filter, 9L biobollar.
    • Returpump Eheim compact + 2000, helt ny.
    • Retur med backventil och LocLine ställbart munstycke.
    • Eheim Jäger 125W termostatvärmare, helt ny.


    Inredning:
    • RockZolid Riverstone moduler, finns några mindre halvor/stenar om man vill modifiera inredningen.
    • 0.5-1.0mm sand (Kalciumkarbonat) 25kg, ca 1/3 av säcken i akvariet.


    Kemi:
    • Tetra PH(5-10), NO3-, NH3/NH4+, NO2- tester.
    • JBL PH(7.4-9.0), PO4, GH, KH tester.
    • Tropic Marin pro-cichlid mineral 600g.
    • Tropica Master Grow +, 0.5L.
    • Sera Aquatan, nog för första fyllningen av akvariet.



    Övrigt:
    • Håv.
    • Magfloat magnetisk algskrapa, ny.
    • 5m slang med adapter till badkarsblandare för fyllning/tömning av akvariet + ca 15m till tror jag i källaren om man vill ha mer.
    • Reservdelar till avrinningen.
    • Förgreningsdosa monterat i skåpet.
    • Timer till belysning.


    Ljudnivå på avrinning? är ganska ljudkänslig själv. Pumpen på fullt blås så har man ett visst porlande ljud, mest från luftningen till "durson" men har en ideé hur man enkelt kan lösa det om man vill. På lägsta fart är det tystare än kylskåpet....

    Pris? 12000:- så är jag nöjd, vill inte räkna på vad jag lagt ut...

    Valbara tillbehör:
    15st Tropheus duboisi Mazawa 3-5cm, 1st Tanganicodus irsacae Mabilibili, 2st Julidochromis transcriptus inklusive Tropicals Spirulina Super Forte 300ml och NLS Cichlid Formula 1mm 150g. 800:-
    Tunze Nanostream 6095, Tunze Single Controller 7092, Tunze Fotocell 7094. Helt nya ur kartong. 2200:-


    Länk till bygget: 360 Tanganyika - varning för bilder
    Senast redigerad av Darizz; 16 March 2013, 10:08. Anledning: Hade mer fisk jag ska göra mig av med...
    Lamprologus multifasciatus - Tanganicodus irsacae - Julidochromis transcriptus
  • Darizz
    Användare
    • January 2013
    • 45

    #2
    Bilder kanske vore najs...

    Klicka på bilden för större version

Namn: sälj1.jpg
Visningar: 2
Storlek: 361,5 KB
ID: 684743
    Klicka på bilden för större version

Namn: sälj2.jpg
Visningar: 2
Storlek: 332,6 KB
ID: 684744
    Klicka på bilden för större version

Namn: sälj3.jpg
Visningar: 2
Storlek: 604,9 KB
ID: 684745
    Klicka på bilden för större version

Namn: sälj4.jpg
Visningar: 1
Storlek: 905,6 KB
ID: 684746
    Klicka på bilden för större version

Namn: sälj6.jpg
Visningar: 1
Storlek: 483,7 KB
ID: 684752
    Senast redigerad av Darizz; 16 March 2013, 14:33. Anledning: Mer Bilder...
    Lamprologus multifasciatus - Tanganicodus irsacae - Julidochromis transcriptus

    Kommentar

    • Darizz
      Användare
      • January 2013
      • 45

      #3
      9000:-
      .
      .
      .
      .
      Bud?
      Lamprologus multifasciatus - Tanganicodus irsacae - Julidochromis transcriptus

      Kommentar

      • Darizz
        Användare
        • January 2013
        • 45

        #4
        6000:- inkl. Alla extra moduler jag har, fisk om man vill ha dom. Givetvis bjuds det på kaffe och kakor.
        Lamprologus multifasciatus - Tanganicodus irsacae - Julidochromis transcriptus

        Kommentar

        • Christer5
          Användare
          • December 2012
          • 155

          #5
          Hur gammalt är akvariet ?

          Kommentar

          • Darizz
            Användare
            • January 2013
            • 45

            #6
            Fyllde upp med vatten första gången i mars i år, före det så var det inplastat från butik.
            Lamprologus multifasciatus - Tanganicodus irsacae - Julidochromis transcriptus

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • March 2009
              • 2410

              #7
              Herregud. Att du inte får sålt detta kar är ju konstigt! Har sagt de förut, hade jag haft platsen så...

              Kommentar

              • Darizz
                Användare
                • January 2013
                • 45

                #8
                Bump

                Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN0342.jpg
Visningar: 2
Storlek: 648,9 KB
ID: 687116

                Dålig bild med mobilen, men man får en uppfattning. Är hälften av modulerna i akvariet på fotot, resten är om man vill ha lite variation, nypris på modulerna var omkring 3500pix...

                Kan eventuellt fraktas Karlstad-Lerum då jag åker dit ibland.
                Lamprologus multifasciatus - Tanganicodus irsacae - Julidochromis transcriptus

                Kommentar

                • jozi81
                  Användare
                  • November 2011
                  • 56

                  #9
                  Ursprungligen postat av Darizz
                  Bump

                  [ATTACH=CONFIG]47978[/ATTACH]

                  Dålig bild med mobilen, men man får en uppfattning. Är hälften av modulerna i akvariet på fotot, resten är om man vill ha lite variation, nypris på modulerna var omkring 3500pix...

                  Kan eventuellt fraktas Karlstad-Lerum då jag åker dit ibland.
                  Ni är fan inte kloka i södra Sverige....hade det där varit i Norrland hade jag köpt det snabbare än en nyinflyttad tjej blir uppvaktat i Pajala...
                  Det närmaste ciklider jag har är datnoides, men det är ändå kul att vara här!

                  Kommentar

                  • Keller
                    Användare
                    • March 2012
                    • 19

                    #10
                    Jag har kollat på det här +tio gånger och är intresserad men det finns lite problem... För det första är det 30 mil enkel resa till Karlstad och jag har bara en liten kombi (BMW 3 - serie). Akvariet lär få plats men om bänken får plats på samma resa vet i tusan.

                    Ett annat bekymmer är överrinningen. Det var lite problem med den. Är dessa lösta nu på ett hållbart sätt eller riskerar man läckage fortfarande. Kanske en korkad invändning iofs för allt går väl att lösa om man är händig... Problemet är bara att jag inte är så värst händig. Hehe

                    En tredje grej som skulle kunna underlätta beslutet är om man visste att man kunde bli av med RockZolid Riverstone modulerna... Jag har ingen direkt nytta av dem eftersom jag tänker köra saltvatten. De ser ju snygga ut så nån slags efterfrågan bör väl finnas? Vad kan man tänkas få för dem?

                    Kommentar

                    • FrePGun
                      Användare
                      • March 2009
                      • 2410

                      #11
                      Ursprungligen postat av Keller
                      Jag har kollat på det här +tio gånger och är intresserad men det finns lite problem... För det första är det 30 mil enkel resa till Karlstad och jag har bara en liten kombi (BMW 3 - serie). Akvariet lär få plats men om bänken får plats på samma resa vet i tusan.

                      Ett annat bekymmer är överrinningen. Det var lite problem med den. Är dessa lösta nu på ett hållbart sätt eller riskerar man läckage fortfarande. Kanske en korkad invändning iofs för allt går väl att lösa om man är händig... Problemet är bara att jag inte är så värst händig. Hehe

                      En tredje grej som skulle kunna underlätta beslutet är om man visste att man kunde bli av med RockZolid Riverstone modulerna... Jag har ingen direkt nytta av dem eftersom jag tänker köra saltvatten. De ser ju snygga ut så nån slags efterfrågan bör väl finnas? Vad kan man tänkas få för dem?
                      Jag tror definitivt du kan få sånt dom! Mycket snygga moduler!

                      Vilket håll kör du grejerna åt isåntfall?

                      Kommentar

                      • Keller
                        Användare
                        • March 2012
                        • 19

                        #12
                        Åt "fel" håll antar jag, dvs mot Stockholm. Men sånt där går väl att skicka förvisso.

                        Kommentar

                        • Darizz
                          Användare
                          • January 2013
                          • 45

                          #13
                          Ursprungligen postat av Keller
                          Jag har kollat på det här +tio gånger och är intresserad men det finns lite problem... För det första är det 30 mil enkel resa till Karlstad och jag har bara en liten kombi (BMW 3 - serie). Akvariet lär få plats men om bänken får plats på samma resa vet i tusan.

                          Ett annat bekymmer är överrinningen. Det var lite problem med den. Är dessa lösta nu på ett hållbart sätt eller riskerar man läckage fortfarande. Kanske en korkad invändning iofs för allt går väl att lösa om man är händig... Problemet är bara att jag inte är så värst händig. Hehe

                          En tredje grej som skulle kunna underlätta beslutet är om man visste att man kunde bli av med RockZolid Riverstone modulerna... Jag har ingen direkt nytta av dem eftersom jag tänker köra saltvatten. De ser ju snygga ut så nån slags efterfrågan bör väl finnas? Vad kan man tänkas få för dem?
                          1500pix på Statoil för minsta skåpbilen, tar last på 140x120x110, fria mil ett dygn annars är nog låna bil med dragkrok och släp det mest ekonomiska.

                          Men man vill ju gärna titta på det innan man köper, kolla ljudnivå osv. det är ett minus när man åker långt.

                          Läckaget var pga gjutrester i plasten på genomföringen, var enkelt att fixa med lite fint sandpapper, gått helt torrt nu sen jag gjorde det. Men som med alla akvarium, särskilt med genomföringar bör man hålla koll på och kollat upp hemförsäkringen så allt är ok.

                          Modulerna.... Svårt att säga, Stockholm har en "lite" större marknad så det bör nog inte va så stora problem, jag slänger ut en siffra... 1500 för allihopa? Nog med moduler för ett 540 och en bra start till ett 720.
                          Lamprologus multifasciatus - Tanganicodus irsacae - Julidochromis transcriptus

                          Kommentar

                          • Darizz
                            Användare
                            • January 2013
                            • 45

                            #14
                            Man kan även få med ~400 liter prima värmländskt vatten (ta med egen dunk), funkar även om man vill koka sin värmlandskorv i biotopsriktigt vatten...

                            Bump
                            Lamprologus multifasciatus - Tanganicodus irsacae - Julidochromis transcriptus

                            Kommentar

                            • Rulle
                              Användare
                              • October 2013
                              • 2

                              #15
                              Jag har haft kontakt med Darizz och kommit överens om att jag skulle köpa det, erbjöd honom handpenning men hann aldrig betala den (som tur var). Nu har han gått under jorden och vägrar svara på mobilen, SMS eller meddelanden via forumet. Skumt! Nån som haft med honom att göra tidigare? Så här gör man väl inte om man har rent mjöl i påsen...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...