If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har:
1 st Ancistrinae Sp. L 128
1 st Chaetostoma Sp. L 148
1 st Panaque Sp. L 204
2 st Panaque Sp. LDA 001
1 st Pseudacanthicus leopardus L 114
1 st Pseudolithoxus anthrax L 235
2 st Ancistrus dolichopterus L144A
1 st Synodontis angelicus
Dom tre sista med malawisarna och övriga i ett eget "malkar".
Vanliga Ancistrus L144A tycker jag är överlägsna algätare, särskilt om dom är små.
Min L 114 är den i särklass skyggaste malen jag har. Ser man bara om man tar ut all inredning. Kul fisk! Nåja, den är snygg på bild. Förhoppningsvis kommer den att visa sig lite mer när den blir ordentligt hemtam.
L114 skygg? Inte hos mig - mitt par (?) är de buffligaste fiskarna jag sett. Ibland ryker de ihop - det är en syn för gudar när två 30-centimetersbjässar står mage mot mage och knuffas.
Dessutom:
L66 - i höst SKA de leka!
Panaque nigrolineatus
Ancistrus, förstås
Rineloricaria fallax - i höst SKA de också leka!
L128 - snyggast av alla!
Liposarcus pardalis (tror jag)
Sturisoma panamense
Loricaria sp. "Red" eller vad den heter
Otocinclus - oklart vilket art
Corydoras barbatus, sterbai, blochi och adolfoi
Dianema urostriata
Aspidoras pauciradiuatus
Dysichthys coracoideus - tror jag. Där kan man snacka om skygga fiskar!
mvh Daniel
Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K Mina fiskar & burkar
Idag tittade min nya L-205 (???) fram för första gången och visade upp sig. Hoppas den ska kunna bli mindre skygg.
Köpte två men är rädd att den ena dött. Bara sett en av dom när jag lyst in under "malstenen".
Har dock sett att en grotta grävts under en sten i andra änden på karet men den verkar vara tom.
Gräver malar grottor?
Gullig rackare!! Hehehe malar gräver mer än du tror ! Har rena bulldozern här hemma haha..
Jag råka ut för samma sak när jag precis hade skaffat mina L75...Vände upp och ner på allt ...De gömmer sig på ställen du minst anar. Är dessa vildfångade? De kommer färga ut när de trivs. Min L253 var ganska ljus och gul när jag skaffa honom men nu är han mer svart.
Gullig rackare!! Hehehe malar gräver mer än du tror ! Har rena bulldozern här hemma haha..
Jag råka ut för samma sak när jag precis hade skaffat mina L75...Vände upp och ner på allt ...De gömmer sig på ställen du minst anar. Är dessa vildfångade? De kommer färga ut när de trivs. Min L253 var ganska ljus och gul när jag skaffa honom men nu är han mer svart.
Ja dom är vildfångade, de var därför han inte hade ID på dom heller.
Ja dom är vildfångade, de var därför han inte hade ID på dom heller.
Vad kan jag mata med för grönsaker mer än gurka?
Min L253 som är VF äter allt (ta i trä)... Gurka, potatis (skitar ner vattnet enormt), morötter, gröna ärtor, sallad, zuccini, paprika (de runda söta)...
Jag har inte sett mina L200 käka annat än alger än... ganska petiga ... Baryancistrus arter är kända för att matstrejka tills de dör när de är vildfångade.
Skaffa någon liten wavemaker och sätt i den nedre regionen av karet. Har ett som blåser 5000L/H rakt på mina l200, l002, l191 och l253 ... Dessa arter älskar syrerikt och strömt vatten
Senast redigerad av {_AquA_}; 10 April 2014, 23:30.
Inte alla farligt ju! Hur är dessa billiga ljudmässigt?
Känns dom diskreta? Gillar ju inte att se tekniken i karet...
Går det att lura malarna att lägga sig på framrutan om man låter den strömma längs rutan?
Dessa hörs inte alls faktiskt. Beror på hur du placerar de ..inget som stör mig då jag har halva karet lite mörkare...
Hmmm när jag har den som är vid framrutan tänd så gillar malarna lägga sig på den, vid den eller framför den..
Dessa hörs inte alls faktiskt. Beror på hur du placerar de ..inget som stör mig då jag har halva karet lite mörkare...
Hmmm när jag har den som är vid framrutan tänd så gillar malarna lägga sig på den, vid den eller framför den..
Låter ju bra. Hade varit kul att hitta sätt att locka fram dom.
Kommentar