citat:det kanske finns någon där ute med ett större kar som inte orkar vänta på att få fram ett lekpar, de blir nog överlyckliga om de kan få ett fungerande lekpar på en gång.
citat:Hur som helst, appropå leken och bråket med sebrahanen... Det jag gjorde då mina sebror tog över karet var att i princip dela av karet helt och hållet, jag hade en jättestor rot mitt i karet och sedan växter som täppte igen gluggarna, det fungerade bra och det var även efter denna förändring som jaguarerna lekte. Jag har iofs inte sett hur du har inrett karet, du kanske redan har delat av det...
Jag vet inte hur jag ska dela av annars. Det ska väl vara en avdelare då men det är så hiskeligt fult så det blir sista utvägen. Det är ingen panik heller leken kommer nog hur som helst det är jag säker på. Bara jaguaren växer på sig litegrann (vilket verkar gå extremt fort med löjor) så kan han nog ge sebran en omgång han sent glömmer. Efter det ska det nog gå bra att mota bort honom. Bara sebran hamnar i underläge och inser det så ska det nog gå bra. Han kommer väl nte växa så mycket mer skulle jag tro. Tror inte att han har växt något på den tiden jag haft honom, och han är väl 13 cm ungefär. Så jaguarhanen har växt ifrån honom på längden, men höjden är en annan historia.
MVH Martin
Kommentar