Misstänker att jag fått nån sjukdom i karet.
Två av mina Acei bild 1 & 2 har fått nått vitt på läppen plus att den ena har blivit av med en bit av stjärtfenan och lite rött (som blod) en bit in på den.
Acei'n som förlorat lite av fenan ser inte alls kry ut tyvärr.
Man kan även se på fryeri'n bild 3 att bröstfenorna inte är dom finaste och att dom nästan ser lite matta ut på på kroppen så är det på ett flertal fiskar...
Tycker även vissa fiskar kliar sig mer än vanligt... Säkert därför dom ser slitna och tråkiga ut :/
Såg även nu att en fisk hade rött sår kring analen och att det hänger ut en liten vit tråd.
Två av mina Acei bild 1 & 2 har fått nått vitt på läppen plus att den ena har blivit av med en bit av stjärtfenan och lite rött (som blod) en bit in på den.
Acei'n som förlorat lite av fenan ser inte alls kry ut tyvärr.
Man kan även se på fryeri'n bild 3 att bröstfenorna inte är dom finaste och att dom nästan ser lite matta ut på på kroppen så är det på ett flertal fiskar...
Tycker även vissa fiskar kliar sig mer än vanligt... Säkert därför dom ser slitna och tråkiga ut :/
Såg även nu att en fisk hade rött sår kring analen och att det hänger ut en liten vit tråd.
Blev mycket på en gång nu men vet inte vad jag ska ta mig till...
Gör regelbundna vattenbyten på 30-40%
Har 1½ tsk/100L Ektozon
Ph är 8
Nitrit är 0
Vad tror ni att det är? Vad kan man göra åt det?
Tacksam för svar
Mvh David
Har 1½ tsk/100L Ektozon
Ph är 8
Nitrit är 0
Vad tror ni att det är? Vad kan man göra åt det?
Tacksam för svar
Mvh David
Kommentar