If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kul att se Robin, kul också att se att du är igång. Har du tagit ynglen från vita paret?
Igång? jag har varit igång hela tiden ... bara inte varit här inne så mycket.
Jag har tagit yngel från 3 par inkl. det vita för att få så stor variation som möjligt, ska bli kul att se vad det blir av dom.
Fan vilka bitiga djur ni besitter Här är min lilla hona, lite risig ännu, hade nån form av angrepp när jag köpte henne. Små hål i ansiktet (ser ej ut som hith), blir bättre men det går riktigt långsamt. Nån som vet vad det kan vara?
Hej där, jag har tyvärr aldrig haft den här arten! Jag tycker att det är lite svårt att bedöma baserat på bilden men nämnde du att firren var i det skicket när du köpte den? Min magkänsla säger att fisken verkar vara skadad efter bråk med en annan fisk, har varit med om liknande med en salvini ciklid och då så var det bråk som låg bakom symptomet du beskriver.
Hur länge har du haft firren? Äter den normalt? Eller ligger den bara och trycker i ett hörn någonstans?
Ser även jaggor, trimac och cichla hur stort akvarium har du?
Senast redigerad av Kawasa; 13 February 2015, 10:18.
Anledning: La till lite frågor
Be careful when speaking. You create the world around you with your words.
Ja det kan ju helt klart bara vara krigsskador. Men det läker vääldigt långsamt.
Den äter är aktiv och kaxig som ska den bör Så jag är inte direkt orolig, mer nyfiken
Karet är på 960L
Lite citrinellus uppdatering Hanen har bytt hona och har ny kull på g, och ynglen från förra kullen av en vit/röd hona växer för fullt, är nu ca 2 veckor gamla.(tyvärr lite skitig ruta på bilderna)
Kommentar