Hallå !
Först och främst vill jag säga att jag är ny inom akvaristik. Så därav lite konstig blandning fiskar. Men jag tycker de går bra ihop så de blev som det blev !
Här är besättningen :
6st Scalarer ( 2st Koi, 2 "vita", 2 svart/vita)
5st Slöjstjärtar
5st Platys
7st Neon tetror ( Standard)
3st Malar ( en gul och 2 bruna)
1st Elefantfisk
2st Regnbågshajar
Köpte akvariet med alla tillbehör för en billig peng och snart vart de igång. Med akvariet följde 3 st Koi karpar med. dessa stora brötiga fiskar gjorde livet kort på 2 av mina andra fiskar. Koi fiskarna såldes 3 dagar efter jag köpt akvariet!
Efter första försöket blev det så här :
inte jätte kreativt. Men efter råd och lite mer läsning blev resultatet :
En massiv förbättring imo.
Kan även tillägga att på första bilden sitter inte Power-glo röret på. Utan det har satts dit i bild nr 2. Började att bli fullt med partiklar i karet. Filtret hade slaggat igen. Så öppnade det bytte filtermattan i och gjorde rent allt ! resultatet tycker jag syns i bild nr 2 också ! klart och fint vatten !
Lägger även upp lite bilder på besättningen :
Målsättning:
Uppdaterar så ofta jag kan!
Kom gärna med förslag på vad som kan förbättra akvariets utseende och utförande =)
// Marcus
Först och främst vill jag säga att jag är ny inom akvaristik. Så därav lite konstig blandning fiskar. Men jag tycker de går bra ihop så de blev som det blev !
Här är besättningen :
6st Scalarer ( 2st Koi, 2 "vita", 2 svart/vita)
5st Slöjstjärtar
5st Platys
7st Neon tetror ( Standard)
3st Malar ( en gul och 2 bruna)
1st Elefantfisk
2st Regnbågshajar
Köpte akvariet med alla tillbehör för en billig peng och snart vart de igång. Med akvariet följde 3 st Koi karpar med. dessa stora brötiga fiskar gjorde livet kort på 2 av mina andra fiskar. Koi fiskarna såldes 3 dagar efter jag köpt akvariet!
Efter första försöket blev det så här :
inte jätte kreativt. Men efter råd och lite mer läsning blev resultatet :
En massiv förbättring imo.
Kan även tillägga att på första bilden sitter inte Power-glo röret på. Utan det har satts dit i bild nr 2. Började att bli fullt med partiklar i karet. Filtret hade slaggat igen. Så öppnade det bytte filtermattan i och gjorde rent allt ! resultatet tycker jag syns i bild nr 2 också ! klart och fint vatten !
Lägger även upp lite bilder på besättningen :
Målsättning:
- Få ett välmående akvarium
- Snygg inredning
- Byta ut fiskar till ciklider allt eftersom
Uppdaterar så ofta jag kan!
Kom gärna med förslag på vad som kan förbättra akvariets utseende och utförande =)
// Marcus
Kommentar