Jag har ett kar på 300l där det går två par Biotodoma cupido , jag funderar på att skaffa en grupp diskus också. Är det en bra idé eller är diskusarna alldeles för tuffa? Vad finns det annars för bra ciklidsällskap till mina Biotodoma cupido ?
Biotodoma Cupido tillsammans med Diskus
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Sv: Biotodoma Cupido tillsammans med Diskus
Välkommen hit.
Jag tror de borde fungera utmärkt. Guianacara eller Laetacara borde väl också gå bra. Apistogramma.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kommentar
-
Hej.
6 st diskus a` 50 L. vatten = 300L. vatten.Själv har jag haft 18 st.i ett 540,gäller bara att vara observant på fisken.
mvh MatsKommentar
-
Jag har ordentliga filter och ska inte ha mer fiskar än diskusarna, biotodoma paren ett gäng corydoras ett stim neoner och två l-malar. Så det borde väl inte bli överbefolkat heller.Kommentar
-
Blir nyfiken på hur karet ser ut och om du till och med har lite bilder på dina Biotodoma?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Är bortrest i helgen men jag lägget upp lite bilder när jag kommit hem. Det är vf biotodoma som går i karet.Kommentar
-
Nu har jag äntligen kommit hem och här kommer lite bilder:
Helbild på karet
Olika bilder på Biotodoma cupido
En Hypancistrus variant nån malkunnig person kanske kan identifiera l-numret.Kommentar
-
-
Snyggt akvarium! Stiliga biotodoma också. Helt klart en fisk man är sugen på men vad jag hört svår att få lek på?!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Min erfarenhet av B. cupido är att de viker ner sig mot allt annat i ciklidväg (inklusive Apistos). De blir lite tuffare i grupp (och trivs även bättre), så jag hade rekommenderat dig att köpa lika många av den arten till. Eventuellt skulle någon ciklid i de övre vattenlagren fungera bra, exempelvis flaggciklider, scalarer eller diskus. Men runt bottenregionen hade jag nog låtit cupidon regera utan konkurrens. Om du skaffar diskus är det nog värt att skaffa lite större exemplar från början.
/JockeKommentar
-
Snyggt akvarium! Stiliga biotodoma också. Helt klart en fisk man är sugen på men vad jag hört svår att få lek på?!
Min erfarenhet av B. cupido är att de viker ner sig mot allt annat i ciklidväg (inklusive Apistos). De blir lite tuffare i grupp (och trivs även bättre), så jag hade rekommenderat dig att köpa lika många av den arten till. Eventuellt skulle någon ciklid i de övre vattenlagren fungera bra, exempelvis flaggciklider, scalarer eller diskus. Men runt bottenregionen hade jag nog låtit cupidon regera utan konkurrens. Om du skaffar diskus är det nog värt att skaffa lite större exemplar från början.
/JockeKommentar
Kommentar