Tror att jag kan få tag i dessa, tyckte dom fannas i "min" butik. Hittade en annan som var jäkligt snygg i artbeskrivningen... Copadichromis melas . ser den ut som på bilden så är den ju sjukt snygg.
Copadichromis-tråden
Kollaps
X
-
Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngel -
Tror att jag kan få tag i dessa, tyckte dom fannas i "min" butik. Hittade en annan som var jäkligt snygg i artbeskrivningen... Copadichromis melas . ser den ut som på bilden så är den ju sjukt snygg.Kommentar
-
Om jag minns rätt... (inte helt 100) så fanns dem för 595kr. Tror att de var ca 8 cm. Jag kan ha fel, men kollar gärna nästa gång vi åker dit. Kanske på onsdag.Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngelKommentar
-
Kommentar
-
Copadichromis insularis är vacker så det förslår.
Det finns många otroligt vackra Malawiciklider och vi som snöat in på just Copadichromis har ju tur, det är ju en av de vackraste arterna.
Copadichromis azureus Mbenji
Copadichromis cyaneus Zimbawe Rocks
Copadichromis geertsi gome
Copadichromis ilesi
Copadichromis jacksoni Jacksons nkhata
Copadichromis melas
Copadichromis parvus (finns numera på Ciklidhobby i Nol enligt envisa rykten)
Copadichromis sp. "fire-crest mloto"
Jag tror att alla dessa går att få tag på utan melas numeraKommentar
-
Det finns många otroligt vackra Malawiciklider och vi som snöat in på just Copadichromis har ju tur, det är ju en av de vackraste arterna.
Copadichromis ilesi
Copadichromis melas
Jag tror att alla dessa går att få tag på utan melas numeraCharlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
-
Copadichromis ilesi
Copadichromis melas
Jag tror att alla dessa går att få tag på utan melas numeraKommentar
-
Ja jag har en grupp med 18 stycken i en 375 litersburk. Jag har köpt två grupper, den första från Tyskland med 8 st. Jag kompletterade sen med ytterligare 10 st från Demason. Dom första 8 är nu fullvuxna och jag har en hane som färgar helt och en semi-utfärgad. Jag har inte haft någon lek än men har sett att hanen försöker locka in honor bakom en sten där han håller till Hoppas att det blir något snart!
Jag vet att Mats på Akvarieleasing i Sumpan har haft lek på sina men jag vet inte om det blev några yngel till slut.
I övrigt är dom väl som andra Copadichromis. Mina är rätt skygga, jag vet inte riktigt vad det beror på för Mats har inte alls samma "problem" som jag har med den saken. Men det räcker ju att man har en psykiskt svag individ som drar så fort någon rör sig utanför burken så drar ju alla andra också
Melas är ett eftertraktat byte på marknaden. Men det sista jag hörde var att den är helt borta från marknaden. Men vem vet,,,,den kanske kommer som VF en dagKommentar
-
Kommentar
-
Då var vi tydligen där samtidigt vi och han på lördagen. Vi gjorde ytterligare ett besök igår och då sa Kent att de levererades samtigt som vi var där på lördagen.Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jaha, då blev det en dyr men fin julklapp till gubben och mig. Copadichromis firecrest. 10 små raringar.Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
-
-
Kul att höra!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar