Oscar (påfåglar)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roni
    Användare
    • May 2003
    • 183

    Oscar (påfåglar)

    Jag skulle vilja ha så mycket information jag kan få om påfågelcikliden. Jag har letat men inte hittat så mycket, skulle vara tacksam för allt. Tack på förhand.
    Mvh/Fredrik
  • Bilbo
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 1159

    #2
    "Intelligent" ciklid som blir STOR, men det visste du nog redan. Vad är det du vill ha reda på?
    // Magnus Arvidsson

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      #3

      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • roni
        Användare
        • May 2003
        • 183

        #4
        Jag skulle vilja veta lite mer om leken, jag har två ca 30 cm stora påfåglar men vet inte vilket kön dom är. Dom håller på och putsar stenar och munhuggs. Jag är lite orolig för mina andra fiskar, när jag läst att dom under parningen blir aggressiva. Än så länge går det jätte bra. Skulle även vilja veta varför dom ibland ligger på botten, det verkar som om dom vill ha mask som jag ibland matar dom med, för direkt dom får det blir dom pigga igen. Är dom så smarta att dom tigger på detta sätt.

        MVH

        Fredrik
        Mvh/Fredrik

        Kommentar

        • Micke_A
          NCS Medlem
          • January 2003
          • 638

          #5
          Hej

          Påfågelsciklider och andra stora ciklider känner igen sin ägare. Och de verkar kunna läras trick för att få mat. Det brukar föreslås att man ger dem pingisbollar att leka med, eftersom de kan bli uttråkade annars.

          MVH Micke
          MVH Micke

          "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

          Kommentar

          • Alexander Ylipää
            Användare
            • October 2003
            • 3615

            #6
            citat:Ursprungligen skickat av Micke_A

            Hej

            Påfågelsciklider och andra stora ciklider känner igen sin ägare. Och de verkar kunna läras trick för att få mat. Det brukar föreslås att man ger dem pingisbollar att leka med, eftersom de kan bli uttråkade annars.

            MVH Micke
            Vadå? Ska man låta en pingisboll flyta omkring på vattenytan eller??
            Mvh Alex

            Kommentar

            Arbetssätt...