Mitt Första Malawi Akvarium!
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Om du är ute efter inredningstips så säger jag:
Det blir snyggare med sten som passar utseende mässigt med bakgrunden när du har så pass mycket sten. Men kanske framförallt att inte blanda för många olika sorters stenar. Vad jag kunde se så såg det ut som att du har kolsten, lavasten, granit (lr liknande) och kalksten.
Tänk också på att placeringen av stenen gör allt för den totala upplevelsen när man kollar på burken. Det tjatas ofta om det gyllene snittet och det är av en anledning. Det gör extremt stor skillnad att placera saker "rätt"
Nu låter det som en totalsågning, det är inte så jag menar utan mer en knuff i "rätt" riktning. Om du tycker att du har inrett precis som du vill ha det kan du helt bortse från det här inlägget
Kolla här för inredningstips från experterna: http://www.ciklid.org/forum/showthre...edningstråden
Inte så mycket om rift-burkar men pricipen går att använda -
Ja det är lite blandat i karet :/ Men vet inte riktigt hur man ska ha den alltså.. tycker du man ska sandbotten eller ska jag placera ut kolstenen och ha den som bottenmatrial ovanför sanden? om du fick ändra något , vad skulle du ändra då?Kommentar
-
Om det hade varit en burk i min ägo så hade den förmodligen sett ut som mina andra burkar
Dvs, vit sand, BTN-modul och sten plockad i naturen typ granit. Jag har väldigt lite sten i mina burkar, jag har fisk som lever över sandbotten så det är av den enkla anledningen.
Sandbotten är bra jag gillar däremot varken kolsten eller lavasten pga att det är svårt att få stenen att smälta in med övrig inredning (om man som jag gillar ljus sand) när det gäller kolsten. Lavasten samlar en massa skit eftersom dom är "gropiga" dessutom kan dom vara vassa så att fiskarna skadar sig på dom.
Här är en bild på två av mina burkar, inga mästerverk direkt men jag är nöjdKommentar
-
-
Börja med att plocka ur lavastenen och behåll kolstenen om du vill ha den. Röset till vänster skulle jag låta vara och sen flytta den stora klumpen till högra hörnet. Lägg den från hörnet och snett fram mot mitten av framrutan. Lägg på kolsten lite sporadiskt runt den stora. Lägg ut enstaka stenar i mittendelen, någon i främre delen och någon i bakre, tryck ner dom i sanden så att dom ligger mot bottenglaset.
Något sånt skulle jag testa!Kommentar
-
Okej ska kolla på de! något du tycker fattas i karet annars eller?
Jaa ska försöka med de , men gillar inte malawi att ha grottor och sånt då?Kommentar
-
Börja så här, blir du nöjd med upplägget tycker jag att du ska gå ut i skogen eller ner till vattnet sen när snön är borta och plocka naturligt slipad sten i olika storlekar, även mindre sten som du kan blanda upp med. Ta ur kolstenen och bygga ett liknande röse med nya stenen. Det kommer garanterat att bli kanonsnyggt och kostar inte pengar hellerKommentar
-
Okejokej japp jag får ta mig en runda när snö är borta här i landet. kan man va och greja i karet och så utan att fiskarna ta illa upp av de eller? mvhKommentar
-
Kommentar
-
Jag tycker du skall inreda exakt hur du vill. det är ju du som skall titta på de för det mesta. alla har ju olika smak..
finns ju trådar med bilder på kar här på forumet om du vill söka inspiration
här är en bild på mitt kar. jag har blandat korall sten, håligkalksten lava sten. tycker jag vart nice!
Kommentar
-
Jag tycker du skall inreda exakt hur du vill. det är ju du som skall titta på de för det mesta. alla har ju olika smak..
finns ju trådar med bilder på kar här på forumet om du vill söka inspiration
här är en bild på mitt kar. jag har blandat korall sten, håligkalksten lava sten. tycker jag vart nice!
[ATTACH=CONFIG]43566[/ATTACH]
Det är väl ganska självklart att man ska inreda sin burk som man själv vill ha den? Om man frågar efter vad folk tycker får man räkna med att någon kan ha en åsikt, i mitt fall i all välmening.
Bara att gratulera till att du är nöjd med din burk, det är ju trots allt det som är det viktigaste!Kommentar
-
Behövs ingen förklaring syftade inget på dina inlägg.. alltid bra med tips!! men jag ville puffa för helkars bilder som det finns gott om i trådarna på forumet,
bilder ger alltid inspiration!Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar