Jag ska snart flytta mitt akvarie från min gamla lägenhet till en ny. Möbeln har 8st fötter i rund plast. Minns när jag köpte karet för flera år sen att jag reagerade på att dessa plastfötter var ihåliga, nån millimeter tjocka "ringar" bara. Så vi får väl se när jag flyttar på`t hur snygga märken det blev i laminatgolvet. Borde ju bli ett j䤤a tryck på den lilla ytan som har kontakt med golvet.
I nya lägenheten ligger ekparkett som jag tänkte vara lite mer rädd om. Så frågan är om ni har några tipps på vad man kan lägga mellan möbel och golv?
8st Bords/glasunderlägg i metall? För att jämna ut trycket lite.
MDF skiva för att jämna ut trycket mer? Eller vore det vansinne då den suger fukt och då kanske ändrar form eller tappar bärighet?
Plywood? suger ju gärna fukt från sidorna, kan ju släppa i lamineringen och svälla kanske...
Har ni några tipps eller är det rent av överkurs att bry sig?
Mvh //Micke
I nya lägenheten ligger ekparkett som jag tänkte vara lite mer rädd om. Så frågan är om ni har några tipps på vad man kan lägga mellan möbel och golv?
8st Bords/glasunderlägg i metall? För att jämna ut trycket lite.
MDF skiva för att jämna ut trycket mer? Eller vore det vansinne då den suger fukt och då kanske ändrar form eller tappar bärighet?
Plywood? suger ju gärna fukt från sidorna, kan ju släppa i lamineringen och svälla kanske...
Har ni några tipps eller är det rent av överkurs att bry sig?
Mvh //Micke
Kommentar