kommer dom leka?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sören svangren
    Användare
    • January 2013
    • 57

kommer dom leka?

hej! har fyllt på min burk med 25 st tropheus pemba , mina gamla hyresgäster lekte regelbundet ( j marlieri, prinsen av burundi och Lamprologus multifasciatus , akvariet är på 400L gott om gömställen , min fråga till alla er kunniga tanganyiker, kommer det bli några fler lekar eller har det blivit för livat burken? mvh Sören i årsta
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Flyttar denna till Tanganyika ifall det ger mer tur i svar. Svår fråga iofs, det kan ju vara lite nyckfullt ibland.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Repen1
      Användare
      • January 2013
      • 877

Dom kommer fortsätta att leka då alla leker i grottor som är för små för "troffarna" problemet kan bli för dina "Dafodil" förmodligen kommer deras långa stjärtfenor att bitas av, dom flesta yngel som dina fiskar får kommer bli uppätna. Vill du spara yngel så det bästa är att när du ser dom,så sug ut dom med en slang(hävert). Mille
      Dieselråttan

Kommentar

• johho
        NCS Medlem

• March 2007
        • 1825

Vet inte hur Jullar är, om de är lite gnälliga kanske, men de andra är väl bland det mest lättlekta som finns, då det kommer gå väldigt bra

Kommentar

• Doktor-T
          Användare
          • April 2012
          • 424

Tror också att arterna kommer att leka men ibland kan det ta en liten tid efter att man tillsatt mer fisk innan lekandet kommer igång som tidigare. Gissningsvis ca 1mån baserat på vad jag själv upplevt när jag satte samman två Troffegrupper.
          720 Malawi
          375 Yngel
          112 Yngel
          70 Yngel

Kommentar

Arbetssätt...