Nån som provat denna belysning ? Färdig led på Ebay!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dabb72
    Användare
    • March 2010
    • 40

    Nån som provat denna belysning ? Färdig led på Ebay!


    Sugen på att handla ....
    Nån som provat ?
    Vh Strandberg
  • affealien
    Användare
    • January 2012
    • 1157

    #2
    Fanns ju inte jätte mycket info om den.
    Men 1w LEDs ger ju inte jätte starkt ljus om du har ett djupt kar bättre hitta någon med 3W leds.

    Sen om du tänker ha växter vet jag inte om den är så speciellt bra eftersom den bara verkar ha en färg på LEDs, även om de skriver att de är bra, och LEDs har ju jätte smalt ljus spectra och inte alls som tex lysrör eller MH lampor. Skulle gärna sett lite röda LEDs och andra spektra som är bra för fotosyntes i den om man vill ha växter. Men till ett kar utan växter och bara fiskar funkar det nog alldeles utmärkt. Menar inte att alla växter kommer att dö men förmodligen sämre än ett T5rör anpassat för växter.

    Som vanligt får man vad man betalar för.
    Senast redigerad av affealien; 29 January 2013, 11:45.
    Mvh
    //Alf

    Kommentar

    • dabb72
      Användare
      • March 2010
      • 40

      #3
      Mmm okej

      Har en ramp med ca 85 leds från aquastyle som jag byygt själv över mitt 960 och den har jag bara 12 st röd grön blå leds resten 50/50 1000kelvin&6500 tror jag det var och jag ville likna aqarelle rör . Många rekomenderar mer rött o blått mmm men mina växter växer riktigt bra tycker jag ialf och ljuset är rätt nära aqarelle .....det enda problemet är att den blir varm fst jag har fläktar .....vet nån villken temp det får vara på aluplåstjärnan som ledden sitter på utan att livet kortas på den ?

      Kommentar

      • Perfetto
        Användare
        • May 2011
        • 124

        #4
        Salt Water Aquarium Reef Fish Tank WHITE 6500K Lighting LED Strip 250 Lumens/Ft - har jag i mitt 720.

        4000 Lumen/16 ft. Rejäl styrka den, kan jag lova. Helt vattentät dessutom. Köpt på Ebay.


        Pris: ca 320 SEK inklusive frakt.

        Har beställt ytterligare en sådan LED-strip, fast lite kortare.

        Kommentar

        Arbetssätt...