Ja jag har väll tänkt försöka uppdatera med lite mer bilder och liknande nu när jag har ett fast beslut vad som ska göras med karet kan man satsa lite mer.
1078L goes Rovfisk/Jordätare
Kollaps
X
-
-
Fick sålt Satanopercorna i fredags så nu är det 18st corydoras och 5 L-malar i karet... ser ganska tomt ut måste jag säga, inte ofta man ser mer än 5st corrysar samtidgt...
Efter att kollat runt lite och insett att Brown Bullhead inte skulle vara tvär enkel att få tag i så övergav jag planerna. Kanske något man får testa på i framtiden eller så blir det ännu en av alla arter av fisk man aldrig kommer hinna testa i livet.
Bestämde mig i stället för att återgå till de tidigare planerna med malar och det blev i stället Pimelodus albofascia . Så har beställt sådana nu som kommer på onsdag och då blir det inte lika tomt i karet längre eftersom de inte behöver växa sig stora i något annat kar innan utan kan flytta in direkt.Mvh
//AlfKommentar
-
Bart köpte du dina crenicichla? Jag har bestämt för att skaffa en av dessa arter:
Crenicichla saxatilis
Crenicichla sveni
Ingen av dom finna med på fisklistan. Dock så vetifasen hur jag ska få tag på dom... Kanske får ta mig till Danmark eller Tyskland.Kommentar
-
Bart köpte du dina crenicichla? Jag har bestämt för att skaffa en av dessa arter:
Crenicichla saxatilis
Crenicichla sveni
Ingen av dom finna med på fisklistan. Dock så vetifasen hur jag ska få tag på dom... Kanske får ta mig till Danmark eller Tyskland.
Eftersom jag inte kommer kunna behålla karet när vi flyttat så kände jag att jag inte ville vänta och jaga fiskar i flera månder för att knapp få se dem växa upp och sedan sälja dem för halva priset. Så nu blev det lite andra fiskar som jag lätt kunde få tag i och inte kostade en för stor förmögenhet för att få se dem växa och få lite vuxet beteende med.
Men känns som tyskland är nog ett säkert kort om ingen i landet kan fixa åt dig.Mvh
//AlfKommentar
-
Tyvärr fick jag inte tag i någon sort som jag ville ha, precis som du, eftersom jag inte kommer kunna behålla karet när vi flyttat så kände jag att jag inte ville vänta och jaga fiskar i flera månder för att knapp få se dem växa upp och sedan sälja dem för halva priset. Så nu blev det lite andra fiskar som jag lätt kunde få tag i och inte kostade en för stor förmögenhet för att få dem se dem växa och få lite vuxet beteende med.
Men känns som tyskland är nog ett säkert kort om ingen i landet kan fixa åt dig.
Ska höra med Kent i veckan vad han kan trolla fram...Kommentar
-
Sv: 1078L goes Rovfisk/Jordätare
Själv var jag ute efter några lite biffigare varianter med lite kul färg och ingen av dem fanns tyvärr tillgängliga. Så därför jag skippar dem nu.Mvh
//AlfKommentar
-
Mvh
//AlfKommentar
-
Crenicichla saxatilis
Crenicichla sveni
Ingen av dom finna med på fisklistan. Dock så vetifasen hur jag ska få tag på dom... Kanske får ta mig till Danmark eller Tyskland.
Mvh
OlofKommentar
-
De finns bägge på Åleds lagerlista och till mycket bra pris också. Ring och hör med dem.
Mvh
Olof
Tack för det Olof!Kommentar
-
I dag kom mina Pimelodus albofascia och är en större variant av Pimelodus pictus som är ganska vanlig. Medans pictusen blir ca 15cm så blir denna varianten närmare 25cm.
Mycket rolig mal som är bra mycket aktivare än de L-malar som jag är van vid som man kanske ser en gång i månaden.
Satan vilket spröt!!!
MER bilder! Ser grymt coola ut!Kommentar
-
Ja det var den fisk som liknade en Red tail catfish mest men ändå inte var enorm och gick att få tag på relativt enkelt. Spröten är riktigt härliga och man ser verkligen hur de använder dem för att känna sig fram.
Tycker de ser lite löjliga ut nu och vill de ska växa sig större, men de blir nog inga problem för de hade ENORM aptit och slukade sjunkpellets utan några som helst problem. Skönt med sådana fiskar när man bråkar med Garsen och försöker få dem att äta dött.
Mer bilder kommer så småning om. Man måste bara ta sig tid att fota också.Mvh
//AlfKommentar
-
Ja det var den fisk som liknade en Red tail catfish mest men ändå inte var enorm och gick att få tag på relativt enkelt. Spröten är riktigt härliga och man ser verkligen hur de använder dem för att känna sig fram.
Tycker de ser lite löjliga ut nu och vill de ska växa sig större, men de blir nog inga problem för de hade ENORM aptit och slukade sjunkpellets utan några som helst problem. Skönt med sådana fiskar när man bråkar med Garsen och försöker få dem att äta dött.
Mer bilder kommer så småning om. Man måste bara ta sig tid att fota också.
Crenicichla är ju stygga och även Guldsömmscikliden som jag fortf har på tapeten...Kommentar
-
Kolla med Zoomässan, de brukar ha lite smått och gott.. dessutom så har Åleds både Saxatilis och Sveni enligt deras lagerlista! Vet iofs inte hur uppdaterad den är
Crenicichla saxatilis
Crenicichla sveni
Ingen av dom finna med på fisklistan. Dock så vetifasen hur jag ska få tag på dom... Kanske får ta mig till Danmark eller Tyskland.MVH
KristoferKommentar
-
Som den velpelle jag är så slutade det med att jag köpte en Silver Arowana i alla fall, är nog en av min absolut favorit fiskar i hur den blänker och sitt graciösa sätt att ta sig fram på.
Mitt exemplar äter redan pellets och är ca 15-16cm lång redan nu. Hoppas på få se den runt 50cm innan jag tvingas göra mig av med karet.Mvh
//AlfKommentar
-
Som den velpelle jag är så slutade det med att jag köpte en Silver Arowana i alla fall, är nog en av min absolut favorit fiskar i hur den blänker och sitt graciösa sätt att ta sig fram på.
Mitt exemplar äter redan pellets och är ca 15-16cm lång redan nu. Hoppas på få se den runt 50cm innan jag tvingas göra mig av med karet.Kommentar
Kommentar