If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
De har inga problem att bli över 1 meter i akvarium.
Max längd fångad 134cm och vägt över 40kg. Nästan lika breda som långa. Äter allt som går in i munnen vilket är mycket.
Hmm var det inte du som bara hade en guldfisk skål?
jo.. men inte länge till bara för att jag ställer frågor om just den här fisken betyder inte att jag är intresserad utav att äga en
Ursprungligen postat av affealien
De har inga problem att bli över 1 meter i akvarium.
Max längd fångad 134cm och vägt över 40kg. Nästan lika breda som långa. Äter allt som går in i munnen vilket är mycket.
I går var jag och 3 andra fisknördar iväg till Lustgårdens Zoo i Eskilstuna bara för att glo lite sådär på kul.
Kan säga att jag inte blev besviken på den butiken, alla kar hade väll inte de mest väl skrapade rutorna men shit vilken variation på fisk och de hade alla möjliga udda och konstiga saker inne men självklart alla standar fiskar med.
Hittade en mal som jag blev sugen på som liknar en RTC, som det talats om här ovan, men inte blir lika enorm och tyvärr inte är lika snygg heller. Men just då var jag lite för snål för att köpa den och är rädd att Cichlorna kan vara lite små för malen hade en rätt stor mun.
Det andra tråkiga med den fisken är att den är nattaktiv och jag har lite för mycket inredning för att någonsin få se den... Men den var så frän så sitter fortfarande och velar om jag ska åka tillbaka och köpa den. Dock ska den vara ganska aggressiv också och sovande ciklider på natten är nog ett lovligt byte tyvärr.
Lånat hem ett Macro objektiv av en arbetskamrat i dag för att se om det är något jag vill ha.
Än så länge är jag inte besviken men det krävs lite mer träning om jag ska kunna använda det på ett bra vis. Största utmaningen är att få ett vettigt skräpdjup.
Slänger in några bilder som blev hyfsade i alla fall.
Kommentar