Hjälp vad har min Pelvicachromis taeniatus drabbats av ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markus2254
    Användare
    • June 2012
    • 89

Hjälp vad har min Pelvicachromis taeniatus drabbats av ?

Min Pelvicachromis taeniatus hanne har börjat att simma som i en spiral med fullt utspärrade fenor
    vad är detta ?
    och kan jag göra något för att rädda honom ?
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Jag skulle avliva den direkt. Men jag är sällan för medicinering egentligen.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• endymion

Det är sådant som kan komma och gå. Ibland löser det sig själv och ibland blir det värre, så avvakta och se.

Kommentar

• Markus2254
        Användare
        • June 2012
        • 89

Tack för tipsen lite tråkigt dock för han dog strax efteråt jag vet dock inte vad det var som triggade igång detta beteende och framför allt är det smittsamt till mina andra fiskar

Jag var i nol hos Kent och kollade om han hade en till hane men tyvärr inte så honan förgå själv i karet ett tag så får jag hoppas att jag får tag i en ny hane till henne.

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Som du beskrev det skulle jag säga att det måste ha varit väldigt nära redan.

Tråkigt det ä'r vackra fiskar
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

Arbetssätt...