identifieringshjälp
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag fick detta av Ad:
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Jag fick detta av Ad:
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
nä det kan väl inte vara samma fisk munnen och huvudformen är ju helt fel på den bilden iafMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Kan ju vara en korsning också, jag har sett bild på honorna och de ser ut som intermediustjejerna gör. Det är ju ingen i sjön som håller koll på dem, så det kan mycket väl vara en korsning.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Dom ser absolut inte ut som någon intermedius jag någonsin sett. Jag har ju sett dom live. Dom kommer från itungi området enligt fångstmännen.Kommentar
-
Sv: identifieringshjälp
Då är Ad ute och cyklar. Kan vi få in massor av bilder?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Har kollat lite på bilder och det här är den som är mest lik än så länge http://www.ciklid.org/artregister/ar...a%20Reef&fp=02
Tramitichromis intermedius finns ju över hela sjön så den kanske är fångad vid Itungi.Senast redigerad av maltandis; 24 January 2013, 23:08.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Här kan ju vara ett bra ställe att kolla också.
///David
-
Har kollat lite på bilder och det här är den som är mest lik än så länge http://www.ciklid.org/artregister/ar...a%20Reef&fp=02
kroppsformen ser ju mer lik ut men färgerna i fenorna är ju fel, skulle kunna vara en vildkorsning om de e VF
men jag tycker det är konstigt att galireya reef varianten är samma släkt som denna Tramitichromis intermedius på denna bild
försökte länka in bilderna från artregistret men det gick ju inte david lägg de 3 bilderna efter varandra den bilden frågan gäller bilden på galireya reef och denna Tramitichromis intermediusSenast redigerad av cichlids4fun; 24 January 2013, 23:19.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Intermedius okänd fångstplats (på huvudsidan)
Gallireya reef
Jan Köhlers bild:
///David
-
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Kommentar
-
Fläckarna på kroppen syns inte alltid. Själv är jag ganska övertygad om att det är någon variant av Tramithicromis eller möjligen någon korsning från sjön.Kommentar
Kommentar