Toppenjobbat av Visualdarkness också nu när du drar igång din första egna tävling från start.
Fototävling Februari 2013
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Den rackaren!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
ska bli roligt att se, denna månaden kan ju man ganska säkert utläsa av resultatet om det är så, mångfalden på arter gör ju att det kommer visa sig och den stora skillnaden i kvaliteter gör ju oxå detMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Det var det som är så spännande denna omgång, det är väldigt skiljda arter och bildkompositioner, bra jobbat allesammans!Kommentar
-
det finns faktiskt en bild i tävlingen som bryter mot tävlingsreglerna jag bryr mig inte men vill bara påtala att så är falletMvh
Peter
-
pm:a vilken. Det kan ju vara fel i reglerna också.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
förresten är det 2 bilder som bryter mot reglerna, och nej jag är tyst tills omröstningen är över
tillägg (skulle bilderna jag menar bli top 3 förblir jag tyst så jag inte påverkar resultatet)
men om man läser i reglerna så är det ju mycket fel där med det står ju tydligt att de gäller 2011 års bilder
Nyheter för 2011 är en Rookieklass där deltagare tävlar inbördes mot varandra, det är de som ännu inte
har vunnit någon månadstävling sedan starten 2005 som tävlar i den klassen, den rookiebild som placerar
sig högst i årsfinalen blir alltså utsedd till årets rookie. Rookie är man tills man vunnit en månadstävling
därefter tävlar man med eller mot övriga.
Dessutom kommer 5 tävlingsbilder att få varsitt wildcard till årsfinalenn. Detta är bilder som inte
kvalificerat sig till årsfinalen, men som placerat sig högt i jämna månadstävlingar eller utmärker sig på
ett speciellt sätt. Allt för att skapa en så spännande årsfinal som möjligt.
I slutet av året genomförs årsfinalen och ett antal vinnare koras i följande kategorier:
gäller detta i år???
Årets rookie
Den fotograf som får högst placerad rookiebild i årsfinal (rookie kan man bara vara en gång med ett bidrag).
Årets fotograf
Den fotograf som har flest antal topp 3 placeringar under årets deltävlingar vinner. Om flera har lika många
topp 3 placeringar så vinner den fotograf av dessa, vars bild placerar sig bäst i årsfinalen.
Årets bild
Den bild som får högst poäng i årsfinalen blir årets bild.
Årets temabild
Den temabild som får högst placering i årsfinalen utses till årets temabild.
Om din bild inte kommit med i uttagningen så kan du försöka igen nästkommande månadstävling.
Senast inlämning av foto är den 27:de kl 23:59.
Röstning i en tävling pågår till och med den 20:de kl 23.59.
dessa teman gäller väl inte??
Tävlingskriterier för deltävling med specifikt tema:
Mars.
Temat för Mars är "Sur & tvär"
Här vill vi se bilder på fisk, som verkligen ser riktigt sura och tvära ut. Butter bister eller vad ni vill kalla det för.
Juni.
Temat för Juni är "Fläskläppar"
Här vill vi se bilder där fiskens mun, käkar eller läppar är en central del av bilden.
September.
Temat för September är "Födointag"
Här vill vi se bilder på fisk som äter.Mvh
Peter
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Sv: Fototävling Februari 2013
Nej det är nog rimligt. Vi har bytt den som driver det hela också. Men en genomgång är nog bra inför nästa månad.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Fototävling Februari 2013
Vaddå regler, ursäkta en okunnig....men är det inte bara att skicka in en bild med rätt tema ? Och sen rösta på det man tycker är snyggast ?Kommentar
-
Oj vad flitigt det skrivits här och jag fick nu mejlet med att det det hänt saker i tråden. Det är inte alls omöjligt att jag missat något så skicka gärna ett PM till mig så får jag lura ut det hela, det är en del att tänka på som ny ansvarig och jag är tacksam för all feedback.
Alla texter håller på att skrivas om så vid minsta oklarhet kontakta mig så får jag ordna det. Tematävlingarna är i alla fall uppdaterade, rookietävlingen är borta och månadsvinster delas ut. Det svåra är att ändra med regler efter att året har påbörjat så jag hoppas att tävlande har överseende med lite knack i maskineriet.
Mvh
AndreasKommentar
-
Kommentar
-
Oj vad flitigt det skrivits här och jag fick nu mejlet med att det det hänt saker i tråden. Det är inte alls omöjligt att jag missat något så skicka gärna ett PM till mig så får jag lura ut det hela, det är en del att tänka på som ny ansvarig och jag är tacksam för all feedback.
Alla texter håller på att skrivas om så vid minsta oklarhet kontakta mig så får jag ordna det. Tematävlingarna är i alla fall uppdaterade, rookietävlingen är borta och månadsvinster delas ut. Det svåra är att ändra med regler efter att året har påbörjat så jag hoppas att tävlande har överseende med lite knack i maskineriet.
Mvh
Andreas
nja den reglen är rätt löjlig därför kniper jag, som sagt se över reglerna så blir det nog bra
om det finns regler ska de väl följas annars är det ju inte rättvist för dem som följer reglerna eller?Mvh
Peter
Kommentar