Tanganyika malar.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pierre_N
    Användare
    • March 2004
    • 772

Ja, de äter verkligen mängder som du säger. Det är ett fåtal som jag planerar att sortera bort snart p.g.a. att de är väldigt mycket mindre än sina syskon men får se om de större hinner före då.
    Senast redigerad av Pierre_N; 27 April 2013, 14:22.

Kommentar

• Repen1
      Användare
      • January 2013
      • 877

Sortera inte ut dom då kommer det bli att andra stannar i växten, dom konkurerar med varandra, se bara om det finns några defekta, men dom kommer behöva att bli större innan du ser det. Mille
      Dieselråttan

Kommentar

• Pierre_N
        Användare
        • March 2004
        • 772

Tyvärr måste jag sortera lite hur som helst, har inte plats att dra upp alla som det ser ut nu. Normalt hade jag väntat lite längre med att sortera men det syns rätt tydlig storleksskillnad redan nu som sagt. Det är inte många, det rör sig om max 10st som jag skulle tippa på inte ens väger en fjärdedel av vad de större gör. Rätt så självklart att de ska ge en så här stor kull när man avvecklat lokalen förresten.
        Senast redigerad av Pierre_N; 27 April 2013, 16:06.

Kommentar

• Repen1
          Användare
          • January 2013
          • 877

Vad ska du göra med dom du sorterar bort? Ska du göra dej av med dom så kan jag köpa några av dom av dej, o dra upp till nytt blod till mina, jag säljer ju inte kommersiellt utan bara till nytt blod till mina. Mille
          Dieselråttan

Kommentar

• Pierre_N
            Användare
            • March 2004
            • 772

De jag bestämmer mig för att sortera bort nu i första vevan är inget jag vill sprida vidare men självklart får du köpa ett gäng av de andra att blanda upp din stam med. De är ju väldigt små än också. Jag tog ett foto och räknade nu genom att sätta prickar på de jag hade räknat (varje färg = 50st), fick det till över 250st. Jag vill inte ropa hej än men jag tycker att de flesta av dem borde överleva nu efter en månad? Har ju inte haft yngel på petricola innan så jag är allt lite nervös. Slänger med bilderna också, inte för att någon annan kanske tycker att det är så intressant men för att jag knappt tror det själv.
            Bifogade filer
            Senast redigerad av Pierre_N; 27 April 2013, 20:32.

Kommentar

• Repen1
              Användare
              • January 2013
              • 877

Har du fått upp dom till nu, så behöver du inte vara orolig, i stort sett kommer alla överleva nu, Det viktigaste är mycket mat, o då kommer nästa problem, vattenkvaliten, som lätt kan bli dålig pga all mat. När jag hade många yngel la jag i gröna matsticks som inte skitade ner vattnet så mycket, riktigt roligt att se fullt i yngel på samma sticks, då maten var bra mycket större än ynglerna. Mille
              Dieselråttan

Kommentar

• Pierre_N
                Användare
                • March 2004
                • 772

Ok, det var skönt att höra. Har en hel del vattenbyten framför mig alltså. Jag har kört mest med artemia än så länge men slängt i delar av algwafers och det verkar vara uppskattat det också.

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem

• September 2009
                  • 22826

Jag har nog inte riktigt fattat detta. Är det alltså malyngel? Coolt med den mängden. Grattis. Kul at läsa/titta nu när jag tog mig tid.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Pierre_N
                    Användare
                    • March 2004
                    • 772

Precis, det är samma art som på bild 2-4 i första inlägget i tråden.

Kommentar

• johho
                      NCS Medlem

• March 2007
                      • 1824

Detta är en väldigt spännande tråd
                      Jag bara väntar på ett 540 så ska jag införskaffa lite S. Multisar.

Kommentar

• maltandis
                        Användare
                        • October 2003
                        • 1567

Ursprungligen postat av Pierre_N
                        De jag bestämmer mig för att sortera bort nu i första vevan är inget jag vill sprida vidare men självklart får du köpa ett gäng av de andra att blanda upp din stam med. De är ju väldigt små än också. Jag tog ett foto och räknade nu genom att sätta prickar på de jag hade räknat (varje färg = 50st), fick det till över 250st. Jag vill inte ropa hej än men jag tycker att de flesta av dem borde överleva nu efter en månad? Har ju inte haft yngel på petricola innan så jag är allt lite nervös. Slänger med bilderna också, inte för att någon annan kanske tycker att det är så intressant men för att jag knappt tror det själv.

Grattis Pierre Kul med så många, tror inte de är så svårsålda
                        Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• Pierre_N
                          Användare
                          • March 2004
                          • 772

Ursprungligen postat av maltandis
                          Grattis Pierre Kul med så många, tror inte de är så svårsålda
                          Tack. Länge sedan jag blev så glad över att lyckas få yngel på en art. Sambon påstod att jag var som ett barn på julafton, något fel är det nog på en i och med att man fortfarande kan bli så glad över något som händer i akvariet fast att man hållit på i snart 20 år.

Kommentar

• johho
                            NCS Medlem

• March 2007
                            • 1824

Tanganyika malar.

Det är inte alls konstigt jag har spenderar många timmar framför stillaliggande L260 sedan jag fick yngel på dem

Kommentar

• Repen1
                              Användare
                              • January 2013
                              • 877

Då har jag fått lite besök av "Pierre:N" o det har kommit lite nytt blod till min linje, detta är små roliga knattar. Mille
                              Dieselråttan

Kommentar

• Banderad
                                Användare
                                • February 2006
                                • 3479

Kul! En art jag bara måste skaffa framöver med.

/Jocke

Kommentar

Arbetssätt...