Köp & Sälj
Kollaps
X
-
-
Sv: Köp & Sälj
Men snälla nån. Jag fixar prefix:
"Hela Sverige"Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Nu är det klart.
Så jobbigt är det :-)Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Om jag som säljare har ett par riktiga stjärnstatusdiskusar som är värda massor av pengar. Jag vet att det finns potentiella köpare i hela landet, dom kanske till och med kommer att bjuda över varandra. Själv reser jag igenom landet med jämna mellanrum och kan i princip leverera fisken fram till dörr.
Eftersom jag bor i Norrbotten där det inte finns en enda annons och troligen ingen tittar överhuvutaget eftersom det jämt är tomt.
Då blir jag tvungen att lägga in min annons i alla län! är det så ni vill ha det......
Men är jag ute efter några riktiga stjärndiskusar och är beredd att åka till Norrbotten för det, ja då begränsar jag ju inte sökningen till Skåne.
//KajKommentar
-
Jag tror tege menar att han som säljare är beredd att åka till alla dessa platser.
Det lär vara extremt ovanligt med den situationen dock. I dessa extremfall skulle jag ändå säga att man tar det län man bör i och anger att man leverera över ett större område.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag vill kunna öppna köp & sälj, skriva petrochromis i sök eller i rullgardinsmeny, och sen få se alla annonser i hela landet som innehåller petrochromis.
Är jag ute efter en eheimpump så ska jag kunna söka efter en eheimpump i hela sverige.
Visst förstår jag nyttan med län men tycker att art eller tillbehör är så mycket viktigare, i alla fall om man ska kunna kalla det "BRA"!Kommentar
-
Ett litet fritextsökfält hade ju varit trevligt då kanskeKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag vill kunna öppna köp & sälj, skriva petrochromis i sök eller i rullgardinsmeny, och sen få se alla annonser i hela landet som innehåller petrochromis.
Är jag ute efter en eheimpump så ska jag kunna söka efter en eheimpump i hela sverige.
Visst förstår jag nyttan med län men tycker att art eller tillbehör är så mycket viktigare, i alla fall om man ska kunna kalla det "BRA"!
//KajKommentar
-
Hej
Håller med Peter. Jag brukar numera gå in i Forumet via Senaste ämnen (när det fungerar, idag inte, t.ex.) och då är det tråkigt om det mesta är annonser.
Håller med Tomas. Vill jag leta efter något, börjar jag söka på objekt (t.ex. Neolamprologus brichardi ). När jag sedan har en lista annonser framför mig blir det relevant att se var närmaste säljare/köpare finns. Men man går ju inte bara på det, utan kollar kvalitet och pris också. Skippa alltså inte möjligheten att sätta in Län (men det behöver kanske inte vara obligatoriskt).Senast redigerad av Mikael W; 02 February 2013, 20:49.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Hej
Håller med Peter. Jag brukar numera gå in i Forumet via Nya inlägg (när det fungerar, idag inte, t.ex.) och då är det tråkigt om det mesta är annonser.
Håller med Tomas. Vill jag leta efter något, börjar jag söka på objekt (t.ex. Neolamprologus brichardi ). När jag sedan har en lista annonser framför mig blir det relevant att se var närmaste säljare/köpare finns. Men man går ju inte bara på det, utan kollar kvalitet och pris också. Skippa alltså inte möjligheten att sätta in Län (men det behöver kanske inte vara obligatoriskt).Kommentar
-
Jag tog nu bort annonsforumena från nya inlägg och dagens inlägg nu bör det inte störa. Det var otroligt mycket enklare än jag trodde.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Hej
Håller med Peter. Jag brukar numera gå in i Forumet via Senaste ämnen (när det fungerar, idag inte, t.ex.) och då är det tråkigt om det mesta är annonser.
Håller med Tomas. Vill jag leta efter något, börjar jag söka på objekt (t.ex. Neolamprologus brichardi ). När jag sedan har en lista annonser framför mig blir det relevant att se var närmaste säljare/köpare finns. Men man går ju inte bara på det, utan kollar kvalitet och pris också. Skippa alltså inte möjligheten att sätta in Län (men det behöver kanske inte vara obligatoriskt).
Nummer två borde lösas om vi hade ett sökfält vid köp och sälj, eller? Dvs här:
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Angående sökfält. Har ni sett att det går att söka med fritext redan?!
Gå in på säljes exempelvis:
Skriv in dit sökord här (viktigt att ha * om ordet inte är fullständigt annars träffas bara exakt träff, dvs Petro* =>petrochromis medans Petro ger noll träffar)
Nu när annonsforumena är helt borta från alla länkar man kan komma åt samt att denna sökfunktion redan finns. Är det ok då för ni som haft dessa kommentarer?
Hej
Håller med Tomas. Vill jag leta efter något, börjar jag söka på objekt (t.ex. Neolamprologus brichardi ). När jag sedan har en lista annonser framför mig blir det relevant att se var närmaste säljare/köpare finns. Men man går ju inte bara på det, utan kollar kvalitet och pris också. Skippa alltså inte möjligheten att sätta in Län (men det behöver kanske inte vara obligatoriskt).
Snabbsökning via klickbara länkar per region ala ciklider.se är inte klart men kanske kan fixas.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonEtt problem som har uppstått som förhoppningsvis är enkelt att fixa är att annonserna listas när man klickar på "obesvarade inlägg". Denna funktion är viktig för att aktiva ska se till att frågor verkligen får svar, men annonser förväntas det inte svar på på samma sätt.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
he he he, David är snabbare än sin egen skugga. Jag testade igen och märkte att - nähä, det var inte så. Jag trodde jag tryckt fel och raderade mitt inlägg. Men David hade hunnit läsa och fixa på cirka 30 sekunder efter att jag skrev! Imponerande!Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar