Köp & Sälj

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • June 2008
    • 1882

Ursprungligen postat av bossep
    Ta det lugnt pågar!
    Nästa version av siten kommer nog att ha en ny och fin köp&säljfunktion!
    Men vi är helt lugna...du skulle se oss uppjagade...
    Jag förstår bara inte kritiken mot köposäljavdelningen. Det enda jag har att anmärka på är att filtrering på län inte är lika bra som på ciklider.se där länen ligger klickbara i ovankant.
    Jag förstår helt enkelt inte problemet med att inlägg blandas och forumet blir ointressant. För det första lyckas jag inte blanda inläggen alls och för det andra, om så skulle ske, kan jag inte tycka det är värre än att andra för mig ointressanta inlägg blandas med de intressanta - det är ju så att vi tycker olika ämnen är mer intressanta än andra och det går inte att undvika att de blir blandade. Men först måste någon förklara för mig hur de blir blandade i det här fallet...

Med mycket vänliga hälsningar

Kaj

Kommentar

• bossep
      Användare
      • January 2013
      • 2352

Ursprungligen postat av Kajjjan
      Jag förstår bara inte kritiken mot köposäljavdelningen. Det enda jag har att anmärka på är att filtrering på län inte är lika bra som på ciklider.se där länen ligger klickbara i ovankant.
      Jag förstår helt enkelt inte problemet med att inlägg blandas och forumet blir ointressant. För det första lyckas jag inte blanda inläggen alls och för det andra, om så skulle ske, kan jag inte tycka det är värre än att andra för mig ointressanta inlägg blandas med de intressanta - det är ju så att vi tycker olika ämnen är mer intressanta än andra och det går inte att undvika att de blir blandade. Men först måste någon förklara för mig hur de blir blandade i det här fallet...

Kaj
      Skrattar då skall du se mig uppjagad! Just nå sitter jag med Xade ögon kl 5:21 utan en minuts sömn så mäste nog sova lite för att förstå hur ni vill ha det!
      Kanske DaRe eller Joakim fattar bättre än jag just nu?
      Webmaster för Ciklid.org.
      Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Kritiken är ju minimal. Överväldigande nöjda. Extremt övervägande omröstning, men det är alltid intressant att få in fler röster från alla som bryr sig i frågan.

Synd att lägga tid på något som folk i så stor omfattning är nöjda med!

Många uppskattar möjligheten att kommentera enkelheten att lägga in bilder och filmer osv osv...
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

Hur menar du? När jag klickar på "Senaste Ämnen" får jag inte upp ett enda annonsinlägg, och när jag klickar på annoner får jag inte upp ett enda vanligt inlägg. Hur får du dem att blandas? Eller fattar jag dig fel?

//Kaj

jag använder nya inlägg, det är för plottrigt i menyen med massa olika val börjar vara mycket facebookvibbar även om jag inte är medlem där
          Mvh
          Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• tege
            Användare
            • February 2005
            • 2753

Ursprungligen postat av DaRe
            Kritiken är ju minimal. Överväldigande nöjda. Extremt övervägande omröstning, men det är alltid intressant att få in fler röster från alla som bryr sig i frågan.

Många uppskattar möjligheten att kommentera enkelheten att lägga in bilder och filmer osv osv...
            Hela 28 röstande.....kanske inte spelar så stor roll då.

Jag envisas med att det måste vara bättre med kategorier såsom "art" "tillbehör" "akvarium" istället för län. Länen ser jag när jag klickar på annonsörerna som man oftast redan innan vet vart dom hör hemma.
            Är jag ute efter en speciell pump så ska jag kunna söka på tillbehör eller cirk.pump och då få svar på om den finns någonstans i sverige. Eller om jag vill ha en speciell art som jag kan vara beredd att åka en bit för att hämta hem så ska jag kunna söka på "tropheus fantastico" och direkt få ett svar på om den finns i sverige.
            Jag personligen går då inte in på sälj för att titta på om det finns något köpvärt i gävleborg bara för att jag är köpsugen.
            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• cichlids4fun
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 3111

Kaj
              se ovan

sen får jag väl ha kritik om jag vill eller?
              Mvh
              Peter

Kommentar

• cichlids4fun
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 3111

men är det inte det som är det viktiga, att verkligen kolla vad folk är missnöjda med

du ville ju ha åsikter sen skriver du att du ska ignorera dem bara för att de är negativa

nästa gång du vill ha en åsikt får du ingen av mig iaf
                Mvh
                Peter

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Ursprungligen postat av tege
                  Hela 28 röstande.....kanske inte spelar så stor roll då.
                  .
                  Jo det tycker jag nog, om man bryr sig kan man lägga fram sin röst. spelar det ingen roll kan man låta bli. Jag kan inte komma på några starka skäl att samla röster från de som inte tycker det spelar roll eller hos personer i föreningen som inte ens besöker hemsidan eller vill utnyttja funktionen.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                    men är det inte det som är det viktiga, att verkligen kolla vad folk är missnöjda med
                    f
                    Abslolut det är mycket viktigt och huvudskälet till tråden annars hade en omröstning räckt. Vi har justerat massor av grejor efter goda tips från dig och andra.

///David

Kommentar

• tege
                      Användare
                      • February 2005
                      • 2753

Jo det tycker jag nog, om man bryr sig kan man lägga fram sin röst. spelar det ingen roll kan man låta bli. Jag kan inte komma på några starka skäl att samla röster från de som inte tycker det spelar roll eller hos personer i föreningen som inte ens besöker hemsidan eller vill utnyttja funktionen.
                      Jo men då får du väl lyssna på oss som har lite kritik eller nya ideer. Bara för att vissa är nöjda betyder inta att det inte går att göra ännu bättre. Eller?

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

Man kan idag blanda inläggen om man går in på snabblänkar -> dagens inlägg eller om man editerar sökvägar manuellt, annars går det inte. I tapatalk visas alla och om du söker och väljer att söka alla forum. Slutligen om du googlar generellt kan du få träffar som är över hela siten.

Det förstnämnda kan vi någorlunda enkelt ordna. I övrigt får man nog leva med resten som dessutom är en fördel i mina ögon, jag kan alltså komma åt köp och sälj via appen utan att behöva utveckla en special-app för detta.

Förval av arter eller annat blir nog en enorm lista där 99% ger noll träffar så jag är lite osäker om det skulle vara vettigt. Fritextsökning kan ju redan göras via sökfunktionen

///David

Kommentar

• DaRe
                          NCS Medlem
                          • September 2009
                          • 22830

Jo men då får du väl lyssna på oss som har lite kritik eller nya ideer. Bara för att vissa är nöjda betyder inta att det inte går att göra ännu bättre. Eller?
                          Se alla inlägg ovan, jag vet inte vad mer jag kan göra...

///David

Kommentar

• tege
                            Användare
                            • February 2005
                            • 2753

Om jag som säljare har ett par riktiga stjärnstatusdiskusar som är värda massor av pengar. Jag vet att det finns potentiella köpare i hela landet, dom kanske till och med kommer att bjuda över varandra. Själv reser jag igenom landet med jämna mellanrum och kan i princip leverera fisken fram till dörr.
                            Eftersom jag bor i Norrbotten där det inte finns en enda annons och troligen ingen tittar överhuvutaget eftersom det jämt är tomt.
                            Då blir jag tvungen att lägga in min annons i alla län! är det så ni vill ha det......

Kommentar

• DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22830

Det var så vi hade det innan och det är så blocket fungerar.

Man kanske skulle ha en variant att välja som heter hela norden, eller nåt sånt ?

///David

Kommentar

• cichlids4fun
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 3111

Om jag som säljare har ett par riktiga stjärnstatusdiskusar som är värda massor av pengar. Jag vet att det finns potentiella köpare i hela landet, dom kanske till och med kommer att bjuda över varandra. Själv reser jag igenom landet med jämna mellanrum och kan i princip leverera fisken fram till dörr.
                                Eftersom jag bor i Norrbotten där det inte finns en enda annons och troligen ingen tittar överhuvutaget eftersom det jämt är tomt.
                                Då blir jag tvungen att lägga in min annons i alla län! är det så ni vill ha det......
                                4likadana annonser din skurk
                                får inte jag köpa då jag bor i kalmar
                                Mvh
                                Peter

Kommentar

Arbetssätt...